Jump to content
Annons

Tusen frågor angående: Muse Research - Receptor


Frekvens

Recommended Posts

På KVR's sida dyker ordet "Receptor" upp rätt ofta och bilder på nån turkosblå burk. Efter alla dessa år bestämde jag mig för att kolla upp vad det är. Men jag hajar inte riktigt.

Är det alltså en burk som man kan köra VST's ifrån utan att belasta datorn?

Någon som har en sådan? - Fungerar den bra?

Säljs den i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Bolaget som gör receptor har för att par år sedan köpt kvr siten. Dvs ta inte alla lovord där som opartiskt...

Den verkar i alla fal ganska kul och jag skulle också vilja prova.

Jag såg reklam för den på estrad så där har den nog i alla fall funnits.

Link to comment
Dela på andra sajter

På KVR's sida dyker ordet "Receptor" upp rätt ofta och bilder på nån turkosblå burk. Efter alla dessa år bestämde jag mig för att kolla upp vad det är. Men jag hajar inte riktigt.

Är det alltså en burk som man kan köra VST's ifrån utan att belasta datorn?

Någon som har en sådan? - Fungerar den bra?

Säljs den i Sverige?

Jag har en Receptor. Den gör precis det; kör VST utan en dator. Den har en ganska omfattande midimatris och du kan lägga upp programmen precis som vilken midisynt som helst och byta ljud via program change. Vissa gillar dem inte, jag gillar den. Jag kör bl a Ivory och Kontakt 2 live i stort sett utan problem, och div andra mjukvarusyntar. Om man vill kan man köra SampleTank och ha den som jätte-rompler plus mjukvarusyntar. Jag använder den inte som helhetslösning, utan som komplement, än så länge mestadels till Ivory o Scarbees elpianon, men i förlängningen kommer den även bli B3-klon med Soundfonts VB-3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smproaudio är ju helt klart intressanta grejer. Inte minst att V-rack har fler utgångar än Receptorn, sen får man själv bedöma om XLR är att föredra eller inte. Undrar om den är 8 parters multitimbral eller om det är ett masterpar och 6 fristående... V-box blir ju helt klart intressant om de klarar Arturias pluggar, nåt Receptorn inte gör. Kul att fler tillverkare hänger på, jag tror det är ett bra sätt att spela pluggar. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
På KVR's sida dyker ordet "Receptor" upp rätt ofta och bilder på nån turkosblå burk. Efter alla dessa år bestämde jag mig för att kolla upp vad det är. Men jag hajar inte riktigt.

Är det alltså en burk som man kan köra VST's ifrån utan att belasta datorn?

Någon som har en sådan? - Fungerar den bra?

Säljs den i Sverige?

Jag har en Receptor. Den gör precis det; kör VST utan en dator. Den har en ganska omfattande midimatris och du kan lägga upp programmen precis som vilken midisynt som helst och byta ljud via program change. Vissa gillar dem inte, jag gillar den. Jag kör bl a Ivory och Kontakt 2 live i stort sett utan problem, och div andra mjukvarusyntar. Om man vill kan man köra SampleTank och ha den som jätte-rompler plus mjukvarusyntar. Jag använder den inte som helhetslösning, utan som komplement, än så länge mestadels till Ivory o Scarbees elpianon, men i förlängningen kommer den även bli B3-klon med Soundfonts VB-3.

Hei! Norsk musiker her. 😄 Du skriver at du kjører Ivory og Kontakt 2 live "stort sett uten problemer". Hvilken problemer? (Va för problem?!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Receptor. Den gör precis det; kör VST utan en dator. Den har en ganska omfattande midimatris och du kan lägga upp programmen precis som vilken midisynt som helst och byta ljud via program change. Vissa gillar dem inte, jag gillar den. Jag kör bl a Ivory och Kontakt 2 live i stort sett utan problem, och div andra mjukvarusyntar. Om man vill kan man köra SampleTank och ha den som jätte-rompler plus mjukvarusyntar. Jag använder den inte som helhetslösning, utan som komplement, än så länge mestadels till Ivory o Scarbees elpianon, men i förlängningen kommer den även bli B3-klon med Soundfonts VB-3.

S.O.S. skrev i sin recension att själva lådan, utan licenser, gick på 1400 pund. Vet du vad dom kostar ny .. ?

EDIT: visst farao ja .. 2:an är ju ute nu .. då kanske inte priser till 1:an är så intressant, för man lär hitta dröser av dom på e-bay i vilket fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...