Jump to content
Annons

Hittat något på youtube hur får jag det i min låt?


illerrre

Recommended Posts

Annons
Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 🙂

Jag bryr mig inte om det är lagligt eller inte... En annan kille kommer göra det till mig annars nästa vecka tänkte bara att jag kunde snabba på proceduren och göra det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 😛

Jag bryr mig inte om det är lagligt eller inte... En annan kille kommer göra det till mig annars nästa vecka tänkte bara att jag kunde snabba på proceduren och göra det själv.

Säg till när din skiva är klar, så vi får chansen att ladda ner den på Piratebay 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg att jag tidigare på min PC , om du nu har det , kunde ställa in på det interna ljudkortet - typ vanligt soundblaster - att den skulle spela in utljudet så att säga. Sen var det bara "rec" i ljudinspelaren. Annars är det ju ganska kul att helt enkelt bara micka upp monitorerna och sen eq:a lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 😛

Jag bryr mig inte om det är lagligt eller inte... En annan kille kommer göra det till mig annars nästa vecka tänkte bara att jag kunde snabba på proceduren och göra det själv.

Säg till när din skiva är klar, så vi får chansen att ladda ner den på Piratebay 🙂

Du tror ett 30 sekunders tal med bush från 90talet eller när fan det var spelar någon roll? Snälla.... Men ja, jag ska säga till så kan du få ladda ner den. Alltid kul med lyssnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 😛

Jag bryr mig inte om det är lagligt eller inte... En annan kille kommer göra det till mig annars nästa vecka tänkte bara att jag kunde snabba på proceduren och göra det själv.

Säg till när din skiva är klar, så vi får chansen att ladda ner den på Piratebay 🙂

Du tror ett 30 sekunders tal med bush från 90talet eller när fan det var spelar någon roll? Snälla.... Men ja, jag ska säga till så kan du få ladda ner den. Alltid kul med lyssnare.

Du behöver ett program som typ Total Recorder el liknande. Finns även Free_Audio_Recorder Nåja, du kan säkert hitta andra som funkar där med.

Redigerat av Flebbo
Link to comment
Dela på andra sajter

  1. Leta upp klippet på YouTube. Kopiera adressen till filmsidan.
  2. Gå till keepvid.com och klistra in länken där. Klicka download för att ladda hem .flv-filen.
  3. FLV Extract packar upp råmateriatl för Flash-videon. Video hamnar i en .avi (antingen H.263 eller VP6 beroende på vilken codec som använts) och ljudet blir en mp3-fil.
  4. Klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad du andvänder för OS men till Mac finns ju Audio Hijack som helt enkelt spelar in alla ljud som spelas i datorn.... finns antagligen något liknande för Windows.

Kolla versiontracker.com t ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat ett klipp på youtube där jag vill ha 30sek av det som intro på min låt. Hur ska jag gå tillväga för detta?

be om original filen 🙂

Jag bryr mig inte om det är lagligt eller inte... En annan kille kommer göra det till mig annars nästa vecka tänkte bara att jag kunde snabba på proceduren och göra det själv.

Säg till när din skiva är klar, så vi får chansen att ladda ner den på Piratebay 😐

Du tror ett 30 sekunders tal med bush från 90talet eller när fan det var spelar någon roll? Snälla.... Men ja, jag ska säga till så kan du få ladda ner den. Alltid kul med lyssnare.

Du behöver ett program som typ Total Recorder el liknande. Finns även Free_Audio_Recorder Nåja, du kan säkert hitta andra som funkar där med.

Tack, total recorder funkade perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Testa AML easy audio record. Kan spela in upp till 1min ljud från din wave utgång (dvs det som spelas på datorn) utan att köpa eller registrera programmet. Finns som freeware på de vanliga freeware siterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...