Jump to content
Annons

Dado

Recommended Posts

Är riktigt förtjust i den här modellen!

Är det någon som har den eller har spelat på LTD gitarrer?Vill gärna höra vad ni tycker/tyckte..

Lägger ut en länk till skönheten.

Nu kan man handla den hos www.samash.com för 839 USD

Tydligen så bjuder dem på frakten även till Sverige vad jag har förstått..

Hur blir det här med tull och dylikt(hur löser man det)..

Kolla länken för gitarrbilder:

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe-ec.html

Redigerat av Dado
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har provspelat den.

Guran är ju skitsnygg! 😄

Men för min musiksmak/stil så vill jag inte ha så heta humbuckers på den, men den är nog grym

till tyngre musik.

En sak som jag inte tyckte om den var att halsen var så tjock. Kanske standard med andra

liknande guror/märken men jag gillade den inte. Men smaken är ju som baken.

LTD EC1000 var jag på väg att köpa men ändrade mig som sagt när jag provspelat den.

Testade istället Hagströms guror. Lika snygga och inte lika heta humbuckers.

Har testat Select Swede och UltraSwede och båda gurorna hade halsar som var mycket tunnare än LTD´s samtidigt som de var grymt sköna att spela på.

Så någon av de gurorna kommer jag köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Japan strata från 80-talet..Är ute efter mera tyngd!Har haft funderingar att byta mickar på den men o andra sidan så är jag riktig sugen på en Les Paul!Har kollat Hagström gitarerr lite gran men samtidigt fastnade jag för LTD..ESP-n kostar mera men så får man mera gitarr för pengarna!

Vad kostar en begad ESP?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Japan strata från 80-talet..Är ute efter mera tyngd!Har haft funderingar att byta mickar på den men o andra sidan så är jag riktig sugen på en Les Paul!Har kollat Hagström gitarerr lite gran men samtidigt fastnade jag för LTD..ESP-n kostar mera men så får man mera gitarr för pengarna!

Vad kostar en begad ESP?

Kolla vendolin.se och blocket.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Är riktigt förtjust i den här modellen!

Är det någon som har den eller har spelat på LTD gitarrer?Vill gärna höra vad ni tycker/tyckte..

Lägger ut en länk till skönheten.

Nu kan man handla den hos www.samash.com för 839 USD

Tydligen så bjuder dem på frakten även till Sverige vad jag har förstått..

Hur blir det här med tull och dylikt(hur löser man det)..

Kolla länken för gitarrbilder:

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe-ec.html

Denna har varit ute ett tag på annons, kanske finns prutmån på en tusing till 🙂

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?...nonceid=5333960

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och provspelade en Eclipse idag. Måste säga att mitt habegär är större än någonsin. Ville jämföra med en LTD men tyvärr så fanns det ingen inne för tillfället. Det jag inte riktigt hajjat än så länge är vad det är för skillnad på en Eclipse I & II? Är det bara färgerna som skiljer sig? Den svarta högblanka eclipsen med vit kant är så jäkla snygg så det knappt finns ord att förklara. En Eclipse blir det inom en snar framtid! Prisskillnaden mellan Ec-1000 & Eclipen är inte så jäkla stor heller. 11.000:- till 12.000:- för en LTD eller 14.995:- för ESP. Tycker nog mellanskillnaden är värd att lägga så man får den gitarr man verkligen vill ha istället för att kompromissa. Men visst, Ec-1000 är jäkla fin den oxå. 🙂

Redigerat av Becker
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och provspelade en Eclipse idag. Måste säga att mitt habegär är större än någonsin. Ville jämföra med en LTD men tyvärr så fanns det ingen inne för tillfället. Det jag inte riktigt hajjat än så länge är vad det är för skillnad på en Eclipse I & II? Är det bara färgerna som skiljer sig? Den svarta högblanka eclipsen med vit kant är så jäkla snygg så det knappt finns ord att förklara. En Eclipse blir det inom en snar framtid! Prisskillnaden mellan Ec-1000 & Eclipen är inte så jäkla stor heller. 11.000:- till 12.000:- för en LTD eller 14.995:- för ESP. Tycker nog mellanskillnaden är värd att lägga så man får den gitarr man verkligen vill ha istället för att kompromissa. Men visst, Ec-1000 är jäkla fin den oxå. :rolleyes:

Jag har två ESP Eclipse (en I och en II) och är supernöjd. skillnaden ligger i att I:an har en EMG 81 och en 60. 60:an låter lite rundare och är skönare att sola på. Jag tycker absolut att det är värt att lägga till mellanskillnaden och satsa på en ESP!

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ oj oj.. Jag Väljer min LTD 400 Viper framför min gamla Gibson Les Paul (Gold top) och mina andra gitarrer vilken dag som helst... Jag älskar denna gitarr! Det är VERKLIGEN inte död. Kanske inte passar sig till annat än Punk och Hårdrock, men EMG mickarna gör verkligen sitt jobb. Sedan är den limmade halsen som ett med kroppen. Det känns fanimej som hella gitarren vibrerar när man lirar.. STÖRTSKÖNT!

Captain Sensibles prefered choice... Som om inte det vore nog!

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har som bajen här ovanför en LTD Viper 400. Tycker den är väldigt bra gämfört med andra gitarrer av sämre kvalla som man haft under åren.

Har 2 andra polare där den ena har en Eclipse och den andra en ltd 500.

Det är faktiskt ett snäpp upp ytterligare till eclipsen. den är verkligen kanon och förmodlign värd pengarna sålänge man tycker den är skön.

Men Ltd gurorna är det absolut inget fel på. Väldigt kompetenta gitarrer för en inte alltför stor peng. De ligger under 10.000 iaf

Redigerat av Dogbuerner
Link to comment
Dela på andra sajter

OJ oj oj.. Jag Väljer min LTD 400 Viper framför min gamla Gibson Les Paul (Gold top) och mina andra gitarrer vilken dag som helst... Jag älskar denna gitarr! Det är VERKLIGEN inte död. Kanske inte passar sig till annat än Punk och Hårdrock, men EMG mickarna gör verkligen sitt jobb. Sedan är den limmade halsen som ett med kroppen. Det känns fanimej som hella gitarren vibrerar när man lirar.. STÖRTSKÖNT!

Captain Sensibles prefered choice... Som om inte det vore nog!

/Bajenuffe

Antar att det var det jag skrev du komenterade.

Jag menade inte att de är dåliga gitarrer . LTD är riktigt bra guror i min smak. Jag ville bara dela med mig av min upplevelse då jag köpte min ESP eclipse.

När jag bytte gura från ESP´n till LTD´n så upplevde jag att den inte alls var lika resonant. Det kändes som att man tappade tonen.

Jag har själv en LTD Viper Baritone som jag är myket nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag kan röra till det hela ännu mer genom att säga precis motsatsen.. Hade en ESP Eclipse CTM som kändes otroligt stum o tråkig, helt död.. Så jag gjorde mig av med den.. Testade senare en LTD EC-nånting och den lät riktigt bra och kändes kalas.. Så det där kan nog skilja från ex till ex både hos ESP och LTD... (Har även spelat på andra ESP Eclipse som har känts bra)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag kan röra till det hela ännu mer genom att säga precis motsatsen.. Hade en ESP Eclipse CTM som kändes otroligt stum o tråkig, helt död.. Så jag gjorde mig av med den.. Testade senare en LTD EC-nånting och den lät riktigt bra och kändes kalas.. Så det där kan nog skilja från ex till ex både hos ESP och LTD... (Har även spelat på andra ESP Eclipse som har känts bra)

Kan även tillägga att det var stor skillnad p åde två Eclipse gurorna jag testade.

Båda satt som en smäck i handen men det skiljde sig i resonans och sustain.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fortsätter vi på samma spår!

Tack för alla svar hittils..Men än har ingen besvarat min fråga runt internet köp nämligen!

Hur fungerar det här med TULL?Hur mycket kan man räkna att man pröjsar utöver gitarrpriset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fortsätter vi på samma spår!

Tack för alla svar hittils..Men än har ingen besvarat min fråga runt internet köp nämligen!

Hur fungerar det här med TULL?Hur mycket kan man räkna att man pröjsar utöver gitarrpriset?

Lägger in svar jag fick angående köp från bla. USA:

Unfortunately, we are unable to deliver internationally. The only way to get an order sent to an international address is for you to set up an address within the U.S. to receive the package and then forward it the rest of the way. This could either be the address of a friend or relative, or a freight forwarder who can transmit the package for you. In order to place an order under these circumstances, you will need to call us at 1-800-472-6274 and speak with one of our sales techs to set up the order. We are unable to accept international credit cards, as well, but we do accept Pay Pal, wire transfer and and check / money order. You may speak with a sales technician to let you know the policy of placing an order with one of those alternative methods of payment.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fortsätter vi på samma spår!

Tack för alla svar hittils..Men än har ingen besvarat min fråga runt internet köp nämligen!

Hur fungerar det här med TULL?Hur mycket kan man räkna att man pröjsar utöver gitarrpriset?

Har du himla tur så smyger gitarren förbi tullen obemärkt. Men jag skulle inte räkna med det utan kalkylera med att tullen lägger på både moms och tull! Sådär kanske 30% påslag.

Notera portotkostnaden inkluderas då moms/tull räknas ut.

Ifall du däremot är i USA och köper gitarren på plats och ser till att använda den innan hemresan ska du klara dig ifrån moms/tull. (Så på en dyr gitarr tjänar man in flyget!)

Kolla in tullverkets räknehjälp:

http://tullverket.se/sokordao/tjanster/kal...2800010387.html

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan slänga in kina "two cents" här så kanske du blir lite rikare på information.

Jag har ingen erfarenhet av gitarr import ifrån USA men dock lite kännedom av andra grejer.

Det verkade väldigt konstigt det dom hade skrivit till dig om att dom inte kan skicka leveranser till andra länder (eller sverige åtminstone).

Har dom någon deal kanske att dom betalar frakten om du köper över en viss summa? Så då kanske det du ville beställa överskred den summan och dom helt enkelt bara blev rädda och såg kostnaderna o avskrev sig ifrån hela skiten istället. Finns tyvärr företag som gör så.

Tull, skatter, moms och fan o hans moster går väl på runt 30% som någon tidigare skrev här. Viktigt att tänka på är att det blir 30% av HELA beloppet om jag minns rätt.

Inte några

Några ful saker man kan göra som har visats sig effektivt är att till exempel be företaget att skicka faktutran via vanlig post hem till dig, förmodligen har du ju redan betalat den i förskott så den behöver inte komma med kollit. Be dom sen att skriva "Gift" stort över hela paketet. Presenter är inte skatteberättigat i när det skeppas ifrån Amerikatt. Men tulltjänstemän är cyniska jävlar och kan öppna upp paketet ändå, det är därför fakturan skall skickas separat för då hittar det ingenting som kan tyda på att det är ett köp du har gjort.

Var dock försiktig med att be företag om detta, vissa kan bli sjukt förolämpade och ber dig mer eller mindre dra åt helvete.

En annan sak du kan göra är att göra precis det dom skrev. Hitta en mellanhand i USA som tar emot paketet och sen skickar det till dig.

Jag har ingen aning om hur stor prisskillnaden är på den guran du har tittat på kontra priset här hemma, men tyvärr så blir det ju inte en mycket billigare (om ens billigare) historia med alla extra utgifter som kommer upp. Och lång transport innebär större risk för skador.

Lycka till!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Drar upp den här gamla tråden igen. 😉 Jag har länge gått i Eclipsetankar men igår la jag händerna på en LTD Ec-1000 och ojojoj säger jag bara.. Jag är kär! Jag provspelade ett gäng eclipser innan jag bestämde mig men kärleken uppstod när jag fick lira LTDn. Som ett extra plus så fick jag den till ett löjligt bra pris oxå! Kan iofs vara det som gör att jag fastnade. Nu måste jag hitta en bas oxå, letandet tar aldrig slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har testat både ltd och ecplipse och måste säga att den senare var den bästa guran jag spelat på. Ville köpa den direkt men har inte råd just nu och det suger såååå mycket. Vissa ltd är bra och vissa jag testat har varit mindre bra. Men det är värt betala lite mera för eclipsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kände precis tvärt om att det var betydligt mer värt att betala mindre för LTDn. Tycker dels den var mer lättspelad än Eclipsemodellerna som jag jämförde med sen tycker jag att halsen känns något smalare men det kanske bara är ren inbillning. Tycker även att den lät något bättre än Eclipse men det kan vara precis som det skrivs i den här tråden att det skiljer sig från gitarr till gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar upp den här gamla tråden igen. 🙂 Jag har länge gått i Eclipsetankar men igår la jag händerna på en LTD Ec-1000 och ojojoj säger jag bara.. Jag är kär! Jag provspelade ett gäng eclipser innan jag bestämde mig men kärleken uppstod när jag fick lira LTDn. Som ett extra plus så fick jag den till ett löjligt bra pris oxå! Kan iofs vara det som gör att jag fastnade. Nu måste jag hitta en bas oxå, letandet tar aldrig slut.

Vad fick du pröjsa då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...