Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Är riktigt förtjust i den hĂ€r modellen!

Är det nĂ„gon som har den eller har spelat pĂ„ LTD gitarrer?Vill gĂ€rna höra vad ni tycker/tyckte..

LÀgger ut en lÀnk till skönheten.

Nu kan man handla den hos www.samash.com för 839 USD

Tydligen sÄ bjuder dem pÄ frakten Àven till Sverige vad jag har förstÄtt..

Hur blir det hÀr med tull och dylikt(hur löser man det)..

Kolla lÀnken för gitarrbilder:

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe-ec.html

Redigerat av Dado
Annons
Postat

Är det ingen som har spelat pĂ„ LTD eller Ă€r det för tidigt pĂ„ morgonen 😄

Postat

Jag har provspelat den.

Guran Ă€r ju skitsnygg! 😄

Men för min musiksmak/stil sÄ vill jag inte ha sÄ heta humbuckers pÄ den, men den Àr nog grym

till tyngre musik.

En sak som jag inte tyckte om den var att halsen var sÄ tjock. Kanske standard med andra

liknande guror/mÀrken men jag gillade den inte. Men smaken Àr ju som baken.

LTD EC1000 var jag pÄ vÀg att köpa men Àndrade mig som sagt nÀr jag provspelat den.

Testade istÀllet Hagströms guror. Lika snygga och inte lika heta humbuckers.

Har testat Select Swede och UltraSwede och bÄda gurorna hade halsar som var mycket tunnare Àn LTDŽs samtidigt som de var grymt sköna att spela pÄ.

SÄ nÄgon av de gurorna kommer jag köpa.

Postat

Jag testade en sÄn nÀr jag provade ut min ESP eclipse.

Den ser bra ut och kÀnns bra att spela pÄ. Men jÀmfört med ESP Eclipse kÀndes den helt död. AlltsÄ nÀr man spelar pÄ ESPŽn innan och sen byter till LTDŽn

Jag tycker du istÀllet ska leta upp en beggad ESP istÀllet.

Postat

Jag har en Japan strata frĂ„n 80-talet..Är ute efter mera tyngd!Har haft funderingar att byta mickar pĂ„ den men o andra sidan sĂ„ Ă€r jag riktig sugen pĂ„ en Les Paul!Har kollat Hagström gitarerr lite gran men samtidigt fastnade jag för LTD..ESP-n kostar mera men sĂ„ fĂ„r man mera gitarr för pengarna!

Vad kostar en begad ESP?

Postat
Jag har en Japan strata frĂ„n 80-talet..Är ute efter mera tyngd!Har haft funderingar att byta mickar pĂ„ den men o andra sidan sĂ„ Ă€r jag riktig sugen pĂ„ en Les Paul!Har kollat Hagström gitarerr lite gran men samtidigt fastnade jag för LTD..ESP-n kostar mera men sĂ„ fĂ„r man mera gitarr för pengarna!

Vad kostar en begad ESP?

Kolla vendolin.se och blocket.se

Postat
Är riktigt förtjust i den hĂ€r modellen!

Är det nĂ„gon som har den eller har spelat pĂ„ LTD gitarrer?Vill gĂ€rna höra vad ni tycker/tyckte..

LÀgger ut en lÀnk till skönheten.

Nu kan man handla den hos www.samash.com för 839 USD

Tydligen sÄ bjuder dem pÄ frakten Àven till Sverige vad jag har förstÄtt..

Hur blir det hÀr med tull och dylikt(hur löser man det)..

Kolla lÀnken för gitarrbilder:

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe-ec.html

Denna har varit ute ett tag pĂ„ annons, kanske finns prutmĂ„n pĂ„ en tusing till 🙂

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?...nonceid=5333960

Postat (redigerat)

Jag var och provspelade en Eclipse idag. MĂ„ste sĂ€ga att mitt habegĂ€r Ă€r större Ă€n nĂ„gonsin. Ville jĂ€mföra med en LTD men tyvĂ€rr sĂ„ fanns det ingen inne för tillfĂ€llet. Det jag inte riktigt hajjat Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r vad det Ă€r för skillnad pĂ„ en Eclipse I & II? Är det bara fĂ€rgerna som skiljer sig? Den svarta högblanka eclipsen med vit kant Ă€r sĂ„ jĂ€kla snygg sĂ„ det knappt finns ord att förklara. En Eclipse blir det inom en snar framtid! Prisskillnaden mellan Ec-1000 & Eclipen Ă€r inte sĂ„ jĂ€kla stor heller. 11.000:- till 12.000:- för en LTD eller 14.995:- för ESP. Tycker nog mellanskillnaden Ă€r vĂ€rd att lĂ€gga sĂ„ man fĂ„r den gitarr man verkligen vill ha istĂ€llet för att kompromissa. Men visst, Ec-1000 Ă€r jĂ€kla fin den oxĂ„. 🙂

Redigerat av Becker
Postat
Jag var och provspelade en Eclipse idag. MĂ„ste sĂ€ga att mitt habegĂ€r Ă€r större Ă€n nĂ„gonsin. Ville jĂ€mföra med en LTD men tyvĂ€rr sĂ„ fanns det ingen inne för tillfĂ€llet. Det jag inte riktigt hajjat Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r vad det Ă€r för skillnad pĂ„ en Eclipse I & II? Är det bara fĂ€rgerna som skiljer sig? Den svarta högblanka eclipsen med vit kant Ă€r sĂ„ jĂ€kla snygg sĂ„ det knappt finns ord att förklara. En Eclipse blir det inom en snar framtid! Prisskillnaden mellan Ec-1000 & Eclipen Ă€r inte sĂ„ jĂ€kla stor heller. 11.000:- till 12.000:- för en LTD eller 14.995:- för ESP. Tycker nog mellanskillnaden Ă€r vĂ€rd att lĂ€gga sĂ„ man fĂ„r den gitarr man verkligen vill ha istĂ€llet för att kompromissa. Men visst, Ec-1000 Ă€r jĂ€kla fin den oxĂ„. :rolleyes:

Jag har tvÄ ESP Eclipse (en I och en II) och Àr supernöjd. skillnaden ligger i att I:an har en EMG 81 och en 60. 60:an lÄter lite rundare och Àr skönare att sola pÄ. Jag tycker absolut att det Àr vÀrt att lÀgga till mellanskillnaden och satsa pÄ en ESP!

Postat

OJ oj oj.. Jag VĂ€ljer min LTD 400 Viper framför min gamla Gibson Les Paul (Gold top) och mina andra gitarrer vilken dag som helst... Jag Ă€lskar denna gitarr! Det Ă€r VERKLIGEN inte död. Kanske inte passar sig till annat Ă€n Punk och HĂ„rdrock, men EMG mickarna gör verkligen sitt jobb. Sedan Ă€r den limmade halsen som ett med kroppen. Det kĂ€nns fanimej som hella gitarren vibrerar nĂ€r man lirar.. STÖRTSKÖNT!

Captain Sensibles prefered choice... Som om inte det vore nog!

/Bajenuffe

Postat (redigerat)

Har som bajen hÀr ovanför en LTD Viper 400. Tycker den Àr vÀldigt bra gÀmfört med andra gitarrer av sÀmre kvalla som man haft under Ären.

Har 2 andra polare dÀr den ena har en Eclipse och den andra en ltd 500.

Det Àr faktiskt ett snÀpp upp ytterligare till eclipsen. den Àr verkligen kanon och förmodlign vÀrd pengarna sÄlÀnge man tycker den Àr skön.

Men Ltd gurorna Àr det absolut inget fel pÄ. VÀldigt kompetenta gitarrer för en inte alltför stor peng. De ligger under 10.000 iaf

Redigerat av Dogbuerner
Postat
OJ oj oj.. Jag VĂ€ljer min LTD 400 Viper framför min gamla Gibson Les Paul (Gold top) och mina andra gitarrer vilken dag som helst... Jag Ă€lskar denna gitarr! Det Ă€r VERKLIGEN inte död. Kanske inte passar sig till annat Ă€n Punk och HĂ„rdrock, men EMG mickarna gör verkligen sitt jobb. Sedan Ă€r den limmade halsen som ett med kroppen. Det kĂ€nns fanimej som hella gitarren vibrerar nĂ€r man lirar.. STÖRTSKÖNT!

Captain Sensibles prefered choice... Som om inte det vore nog!

/Bajenuffe

Antar att det var det jag skrev du komenterade.

Jag menade inte att de Àr dÄliga gitarrer . LTD Àr riktigt bra guror i min smak. Jag ville bara dela med mig av min upplevelse dÄ jag köpte min ESP eclipse.

NÀr jag bytte gura frÄn ESPŽn till LTDŽn sÄ upplevde jag att den inte alls var lika resonant. Det kÀndes som att man tappade tonen.

Jag har sjÀlv en LTD Viper Baritone som jag Àr myket nöjd med.

Postat

Och jag kan röra till det hela Ànnu mer genom att sÀga precis motsatsen.. Hade en ESP Eclipse CTM som kÀndes otroligt stum o trÄkig, helt död.. SÄ jag gjorde mig av med den.. Testade senare en LTD EC-nÄnting och den lÀt riktigt bra och kÀndes kalas.. SÄ det dÀr kan nog skilja frÄn ex till ex bÄde hos ESP och LTD... (Har Àven spelat pÄ andra ESP Eclipse som har kÀnts bra)

Postat
Och jag kan röra till det hela Ànnu mer genom att sÀga precis motsatsen.. Hade en ESP Eclipse CTM som kÀndes otroligt stum o trÄkig, helt död.. SÄ jag gjorde mig av med den.. Testade senare en LTD EC-nÄnting och den lÀt riktigt bra och kÀndes kalas.. SÄ det dÀr kan nog skilja frÄn ex till ex bÄde hos ESP och LTD... (Har Àven spelat pÄ andra ESP Eclipse som har kÀnts bra)

Kan Àven tillÀgga att det var stor skillnad p Äde tvÄ Eclipse gurorna jag testade.

BÄda satt som en smÀck i handen men det skiljde sig i resonans och sustain.

Postat

DÄ fortsÀtter vi pÄ samma spÄr!

Tack för alla svar hittils..Men Àn har ingen besvarat min frÄga runt internet köp nÀmligen!

Hur fungerar det hÀr med TULL?Hur mycket kan man rÀkna att man pröjsar utöver gitarrpriset?

Postat

Om du bestÀller innom eu sÄ Àr det bara gitarr pris + frakt som du betalar.

Postat

Tack för alla svar hittils..Men Àn har ingen besvarat min frÄga runt internet köp nÀmligen!

Hur fungerar det hÀr med TULL?Hur mycket kan man rÀkna att man pröjsar utöver gitarrpriset?

LÀgger in svar jag fick angÄende köp frÄn bla. USA:

Unfortunately, we are unable to deliver internationally. The only way to get an order sent to an international address is for you to set up an address within the U.S. to receive the package and then forward it the rest of the way. This could either be the address of a friend or relative, or a freight forwarder who can transmit the package for you. In order to place an order under these circumstances, you will need to call us at 1-800-472-6274 and speak with one of our sales techs to set up the order. We are unable to accept international credit cards, as well, but we do accept Pay Pal, wire transfer and and check / money order. You may speak with a sales technician to let you know the policy of placing an order with one of those alternative methods of payment.

Postat (redigerat)

Har du himla tur sÄ smyger gitarren förbi tullen obemÀrkt. Men jag skulle inte rÀkna med det utan kalkylera med att tullen lÀgger pÄ bÄde moms och tull! SÄdÀr kanske 30% pÄslag.

Notera portotkostnaden inkluderas dÄ moms/tull rÀknas ut.

Ifall du dÀremot Àr i USA och köper gitarren pÄ plats och ser till att anvÀnda den innan hemresan ska du klara dig ifrÄn moms/tull. (SÄ pÄ en dyr gitarr tjÀnar man in flyget!)

Kolla in tullverkets rÀknehjÀlp:

http://tullverket.se/sokordao/tjanster/kal...2800010387.html

Redigerat av oioioi
Postat

Kan slÀnga in kina "two cents" hÀr sÄ kanske du blir lite rikare pÄ information.

Jag har ingen erfarenhet av gitarr import ifrÄn USA men dock lite kÀnnedom av andra grejer.

Det verkade vÀldigt konstigt det dom hade skrivit till dig om att dom inte kan skicka leveranser till andra lÀnder (eller sverige Ätminstone).

Har dom nÄgon deal kanske att dom betalar frakten om du köper över en viss summa? SÄ dÄ kanske det du ville bestÀlla överskred den summan och dom helt enkelt bara blev rÀdda och sÄg kostnaderna o avskrev sig ifrÄn hela skiten istÀllet. Finns tyvÀrr företag som gör sÄ.

Tull, skatter, moms och fan o hans moster gÄr vÀl pÄ runt 30% som nÄgon tidigare skrev hÀr. Viktigt att tÀnka pÄ Àr att det blir 30% av HELA beloppet om jag minns rÀtt.

Inte nÄgra

NÄgra ful saker man kan göra som har visats sig effektivt Àr att till exempel be företaget att skicka faktutran via vanlig post hem till dig, förmodligen har du ju redan betalat den i förskott sÄ den behöver inte komma med kollit. Be dom sen att skriva "Gift" stort över hela paketet. Presenter Àr inte skatteberÀttigat i nÀr det skeppas ifrÄn Amerikatt. Men tulltjÀnstemÀn Àr cyniska jÀvlar och kan öppna upp paketet ÀndÄ, det Àr dÀrför fakturan skall skickas separat för dÄ hittar det ingenting som kan tyda pÄ att det Àr ett köp du har gjort.

Var dock försiktig med att be företag om detta, vissa kan bli sjukt förolÀmpade och ber dig mer eller mindre dra Ät helvete.

En annan sak du kan göra Àr att göra precis det dom skrev. Hitta en mellanhand i USA som tar emot paketet och sen skickar det till dig.

Jag har ingen aning om hur stor prisskillnaden Àr pÄ den guran du har tittat pÄ kontra priset hÀr hemma, men tyvÀrr sÄ blir det ju inte en mycket billigare (om ens billigare) historia med alla extra utgifter som kommer upp. Och lÄng transport innebÀr större risk för skador.

Lycka till!!

Postat

Tack för alla svar..Gitarren fÄr vÀnta!Har ingen lust att chansa..Kommer dra dit ev. i oktober och dÄ fÄr det bli en schyst gurra..

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Drar upp den hĂ€r gamla trĂ„den igen. 😉 Jag har lĂ€nge gĂ„tt i Eclipsetankar men igĂ„r la jag hĂ€nderna pĂ„ en LTD Ec-1000 och ojojoj sĂ€ger jag bara.. Jag Ă€r kĂ€r! Jag provspelade ett gĂ€ng eclipser innan jag bestĂ€mde mig men kĂ€rleken uppstod nĂ€r jag fick lira LTDn. Som ett extra plus sĂ„ fick jag den till ett löjligt bra pris oxĂ„! Kan iofs vara det som gör att jag fastnade. Nu mĂ„ste jag hitta en bas oxĂ„, letandet tar aldrig slut.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Har testat bÄde ltd och ecplipse och mÄste sÀga att den senare var den bÀsta guran jag spelat pÄ. Ville köpa den direkt men har inte rÄd just nu och det suger sÄÄÄÄ mycket. Vissa ltd Àr bra och vissa jag testat har varit mindre bra. Men det Àr vÀrt betala lite mera för eclipsen.

Postat

Jag kÀnde precis tvÀrt om att det var betydligt mer vÀrt att betala mindre för LTDn. Tycker dels den var mer lÀttspelad Àn Eclipsemodellerna som jag jÀmförde med sen tycker jag att halsen kÀnns nÄgot smalare men det kanske bara Àr ren inbillning. Tycker Àven att den lÀt nÄgot bÀttre Àn Eclipse men det kan vara precis som det skrivs i den hÀr trÄden att det skiljer sig frÄn gitarr till gitarr.

Postat
Drar upp den hĂ€r gamla trĂ„den igen. 🙂 Jag har lĂ€nge gĂ„tt i Eclipsetankar men igĂ„r la jag hĂ€nderna pĂ„ en LTD Ec-1000 och ojojoj sĂ€ger jag bara.. Jag Ă€r kĂ€r! Jag provspelade ett gĂ€ng eclipser innan jag bestĂ€mde mig men kĂ€rleken uppstod nĂ€r jag fick lira LTDn. Som ett extra plus sĂ„ fick jag den till ett löjligt bra pris oxĂ„! Kan iofs vara det som gör att jag fastnade. Nu mĂ„ste jag hitta en bas oxĂ„, letandet tar aldrig slut.

Vad fick du pröjsa dÄ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.