Jump to content
Annons

Fungerar Fruity Loops med Vista?


Sebbe_Hjort

Recommended Posts

Annons

Svret är ja, Fl-studio 7 ska i de flesta fall vara kompatibelt med vista. Har testat både version 6 & 7 på vista, där den förgående inte startat alls och den senare funakr hur bra somhelst. Det som kan skapa problem i vista är dåligt skrivna vst pluggar.

//Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du installerar vista kan du ta och kolla in den här länken

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.149702

jag siterar

"

Windows Vista med service pack 1 är snabbare än Vista utan, men båda varianterna är långt efter Windows XP. Vi har låtit XP och Vista i olika varianter mötas i en rad tuffa prestandatester. Resultaten är för Vistas del i många fall pinsamt dåliga. "

Så.. är du ute efter ett segare operativsystem som är buggit dessutom, dvs det kan ta 49048 dagar att flytta på en 3GB fil så varsågod (ah justdet de var ju utan service pack 1, men ändå) ;D

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis nedgraderat från vista home premium till en hederlig XP Pro med sp2.

Det är en halv värld i prestandaskillnad.

Jag anser helt klart att du ska hålla dig kvar. Eller har du någon anledning i övrigt att byta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu provat vista och FL är väl inga direkta problem. Men det är definitivt så att XP med sp2 är ett väldigt mycket bättre operativsystem vad gäller både stabilitet och snabbhet. Tilläggas ska att jag inte överhuvudtaget fick mitt ljudkort EMU 0404 usb att fungera med vista så det blev liksom inget alternativ. Tackar för svar och tips!

/ Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan att microsoft ska ställa till det så förjäkligt. Vista verkar väldigt kass, men om et tag kommer alla nya spel släppas till vista. Frågan är då hur det ska gå med alla ljudprogram, om dom kommer stanna på xp längre typ. Då slits man ju mellan de två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan att microsoft ska ställa till det så förjäkligt. Vista verkar väldigt kass, men om et tag kommer alla nya spel släppas till vista. Frågan är då hur det ska gå med alla ljudprogram, om dom kommer stanna på xp längre typ. Då slits man ju mellan de två.

I värsta fall får man väl dualboota..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni DUALBOOTA med Vista så var försiktiga...

1: Se till att ha InstallationsDiskar (bootbara skivor alltså) till BÅDA OS´en

2: Ha Uppdaterade drivrutiner till SAMTLIG hårdvara

på skiva eller extern lagring..

3: Installera XP först om det är möjligt...

ANNARS: BIGTIME PROBLEMS

Trust me...

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...