Jump to content
Annons

Ny låt


Shadows

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Calm Down

* ARTIST/GRUPP: Skulle vara jag då

* GENRE: Akustisk slappmusik

* LÅTLÄNGD: 4:20

* KOMPOSITÖR: Samma

* PRODUCENT: Samma

* EV. MEDVERKANDE: Just me

* INSPELNINGSÅR: Idag (2004)

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 5.9mb

* STATUS: Grundskiss

* LÅTLÄNK: http://www.angelfire.com/folk/shadows1/

Här kommer en till. Jag är inte direkt helt nöjd med den själv. Känns som det händer för lite men det finns nog en viss potential i en del av melodierna i alla fall. Hursomhelst det jag helst av allt vill ha är ideer vad jag skal göra med låten t.ex. lägg till piano vid 02:20 och liknande förslag. Alltså era spontana ideer vad ni skulle vilja höra i låten.

Ha det /Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 🙂 Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 🙂 Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Börja med att fixa en direktlänk till låten så lovar iaf jag att lyssna. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 🙂  Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Börja med att fixa en direktlänk till låten så lovar iaf jag att lyssna. 🙁

Såvitt jag vet så går det inte att direktlänka till Angelfire. Är det för svårt att trycka på två länkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Tjaba Skuggan.

Tankarna går direkt till Pachelbels Kanon ung Geige in D-dur. Dvs samma tema men med adderade instrument och variationer för varje ny runda.

Musiken skulle mycket väl kunna passa som filmmusik i vilken amerikansk film som helst utan biljakter eller explosioner.

Som du själv är inne på så finns det delar som är mycket bra, men det känns som om låten inte kommer loss. Jag tycker bättre om det första och tredje stycken än det i mitten.

Jag skulle kunna tänka mig att introt leder till något större, med trummor, fet basmacka och fler gitarrer.

Precis som förra gången har du en stor credit för att du jobbar med riktig gitarr. Tyvärr räcker inte denna låt fram.

Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 😛  Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Håller inte med alls. Alla har inte alltid tid att rösta och lyssna på allt, så om det tagit tid, så gör det faktiskt det ibland. Jag lyssnar mycket hellre på något som är gjort enligt reglerna än något som inte är det. Var inte så motsträvig, det tar ju inte ens en minut extra att göra det på "rätt" sätt. 🙂

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 😛  Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Håller inte med alls. Alla har inte alltid tid att rösta och lyssna på allt, så om det tagit tid, så gör det faktiskt det ibland. Jag lyssnar mycket hellre på något som är gjort enligt reglerna än något som inte är det. Var inte så motsträvig, det tar ju inte ens en minut extra att göra det på "rätt" sätt. 😎

Jag trodde att "🙂" skulle räcka men jag borde kanske lagt till "OBS: Ironi"

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visar bara på det jag alltid sagt gör inga seriösa inlägg. Första gången jag följer demoreglerna och inte en jävel har ens röstat i gallupen 🙂  Aldrig mer säger jag. Det ligger för övrigt två versioner uppe nu. En med lite fler instrument fulsamplad orkesterljud typ. Det vore kul ifall ni kunde skriva lite om vad ni gillade / inte gillade på de olika två.

Håller inte med alls. Alla har inte alltid tid att rösta och lyssna på allt, så om det tagit tid, så gör det faktiskt det ibland. Jag lyssnar mycket hellre på något som är gjort enligt reglerna än något som inte är det. Var inte så motsträvig, det tar ju inte ens en minut extra att göra det på "rätt" sätt. 🙂

Jag trodde att "😉" skulle räcka men jag borde kanske lagt till "OBS: Ironi"

😎

Ibland vet man ju aldrig. Ville bara göra mig tydlig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar i nån snyftig filmscen. Skön easy-listening. Om titeln på låten även är dess syfte tycker jag du har lyckats. 🙂 Havsvågorna i version 2 går bort dock.

edit: ska kanske förklara mitt betyg 3 oxå; inget som sticker ut och gör låten "extra", men inget som är dåligt heller... därav medel. 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaba Skuggan.

Tankarna går direkt till Pachelbels Kanon ung Geige in D-dur. Dvs samma tema men med adderade instrument och variationer för varje ny runda.

...

Som du själv är inne på så finns det delar som är mycket bra, men det känns som om låten inte kommer loss. Jag tycker bättre om det första och tredje stycken än det i mitten.

Jag skulle kunna tänka mig att introt leder till något större, med trummor, fet basmacka och fler gitarrer.

Precis som förra gången har du en stor credit för att du jobbar med riktig gitarr. Tyvärr räcker inte denna låt fram.

Nemo

Hehe den här låten har tydligen plagiatvarning utan att jag ens tänkte på det. En kompis till mig påpekade att introt är typ precis som "Somewhere over the rainbow". Pachelbels Kanon har jag aldrig hört men du är den andre som påpekade det så jag får nog dra ner den och se.

Nej jag vet, låten kommer inte loss men jag kände mer för att göra något som bara ligger som bakgrundsmusik alltså 0% aktiv lyssning.

Tack för din tid Nemo.

Hacke: Hehe ok jag drar bort vågorna 😉 Syftet med låten var som sagt slapp bakgrundsmusik utan aktivt lyssningsvärde så ditt betyg känns ganska välförtjänt, jag tycker själv inte det är värt mer än en trea. Tack för att du lyssnade igenom den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...