Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag testat det lite och jag blev uppriktigt IMPAD...

Det flöt riktigt bra....

Testade köra multipla scans eg. Scannade nÀtverkskomponenter +

Cd skivor + egna system samtidigt...Den drog ca 15-20% av

Proc och ca 5% av minnet..Smtidigt som jag snurrade pÄ internet

utan problem, kollade lite filmer, lyssnade pÄ musik osv osv....

Datorn:

AMD quadcore 2.2G

3Gb ram

Win Vista 32B

Annons
Postat
  Gilbert sa:
Inget man ska ha igÄng om man ska göra musik med andra ord...

Ehheeee...Beror kanske pÄ hur mÄnga kÀrnor man kör...

I mitt fall med 4 sÄ gÄr det utmÀrkt...

Postat

Nu kanske Norton har slimmat sitt paket (tveksamt iofs. Brukar vara tvÀrtom), men nÀr jag testade det för nÄgra Är sen sÄ la det till en ohygglig massa dynga i autostart och tog i princip över datorn tyckte jag. Definitivt inte bra nÀr man tex gör en inspelning och nÄnting helt plötsligt drar igÄng. Jag skulle nog avaktivera allt som har med det att göra vid ljudjobb.

Postat
  Twilight_Zound sa:
  Gilbert sa:

15-20% av en 4-kĂ€rne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk fĂ„r problem med Norton i sina musikburkar... 😏 Du tycker alltsĂ„ pĂ„ fullt allvar att det Ă€r ok för nĂ„got som borde dra sĂ„ lite kraft att man inte mĂ€rker att det Ă€r igĂ„ng (nĂ„got som andra Ă€n Symantec har lyckats med och Ă€ndĂ„ ger lika bra eller bĂ€ttre skydd)...? 😼

Hade det inte varit trevligare att ha dessa 15-20% tillgÀngligt för fler pluggar eller VSTi, genom att köra nÄgon annat virusdödare Àn Norton (t ex NOD32 eller annat som Àr erkÀnt bra till musikmaskiner)...? Jag tycker i alla fall att det Àr skrÀmmande stor belastning för en tjÀnst som borde fungera sÄ transparent som möjligt.

Postat
  Claes sa:
  Twilight_Zound sa:
  Gilbert sa:

15-20% av en 4-kĂ€rne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk fĂ„r problem med Norton i sina musikburkar... 😏 Du tycker alltsĂ„ pĂ„ fullt allvar att det Ă€r ok för nĂ„got som borde dra sĂ„ lite kraft att man inte mĂ€rker att det Ă€r igĂ„ng (nĂ„got som andra Ă€n Symantec har lyckats med och Ă€ndĂ„ ger lika bra eller bĂ€ttre skydd)...? 😼

Hade det inte varit trevligare att ha dessa 15-20% tillgÀngligt för fler pluggar eller VSTi, genom att köra nÄgon annat virusdödare Àn Norton (t ex NOD32 eller annat som Àr erkÀnt bra till musikmaskiner)...? Jag tycker i alla fall att det Àr skrÀmmande stor belastning för en tjÀnst som borde fungera sÄ transparent som möjligt.

+ 1 !!!

Norton Àr ett virus. Jag förstÄr inte varför det fortfarande finns de som envisas med att försöka anvÀnda det - och i en musikdator..?

Det blir kul att försöka avinstallera elĂ€ndet sen. Grattis... 😼

Postat

LÀs om mina erfarenheter av Norton & F-secure i virustrÄden, som jag inte orkar leta reda pÄ nu.

Man mÄste hÀmta hem ett tillÀgg för att avinstallera Norton helt + lite till. DÀremot sÄ var dess prestanda bÀttre Àn F-secure vilket jag inte fick intrycket av hÀr pÄ forumet. F-secure drar mer RAM och cpu peakar ofta. Norton fungerade bÀttre för mig. GratisvÀgen har jag inte vÄgat gÄ utan vill gÀrna ha ett helt paket.

Postat
  Violiner sa:
  Claes sa:
  Twilight_Zound sa:
  Gilbert sa:

15-20% av en 4-kĂ€rne-CPU? 😉 Inte konstigt att folk fĂ„r problem med Norton i sina musikburkar... 😐 Du tycker alltsĂ„ pĂ„ fullt allvar att det Ă€r ok för nĂ„got som borde dra sĂ„ lite kraft att man inte mĂ€rker att det Ă€r igĂ„ng (nĂ„got som andra Ă€n Symantec har lyckats med och Ă€ndĂ„ ger lika bra eller bĂ€ttre skydd)...? 😼

+ 1 !!!

Norton Àr ett virus. Jag förstÄr inte varför det fortfarande finns de som envisas med att försöka anvÀnda det - och i en musikdator..?

Det blir kul att försöka avinstallera elĂ€ndet sen. Grattis... 😉

+2! 15-20% Àr ju fruktansvÀrt mycket. En femtedel av kraften ju.

Postat
  Emil sa:
  Violiner sa:
  Claes sa:
  Twilight_Zound sa:
  Gilbert sa:

15-20% av en 4-kĂ€rne-CPU? 😳 Inte konstigt att folk fĂ„r problem med Norton i sina musikburkar... 🙂 Du tycker alltsĂ„ pĂ„ fullt allvar att det Ă€r ok för nĂ„got som borde dra sĂ„ lite kraft att man inte mĂ€rker att det Ă€r igĂ„ng (nĂ„got som andra Ă€n Symantec har lyckats med och Ă€ndĂ„ ger lika bra eller bĂ€ttre skydd)...? 😼

+ 1 !!!

Det blir kul att försöka avinstallera elĂ€ndet sen. Grattis... 😆

+2! 15-20% Àr ju fruktansvÀrt mycket. En femtedel av kraften ju.

LOOOOL

Jag pratar om EN kÀrna...Dom andra lÄg idle...Fattar ni trögt...

Jag scannade 2 utanförsystem (DATORER), Cd skivor o eget system

SAMTIDIGT plus att jag glodde pÄ film och surfade internet....

LOOOOL FEDE LOL...

SEN, varför ska jag ta bort det om det funkar sĂ„ bra 😳😆

Sen hÄller man vÀl inte pÄ med samma som jag gjorde nÀr man

hÄller pÄ med musiken....Eller..........

KEEP AN OPEN MIND guys

Postat

SjÀlv kör jag ingen realtidsscanning utan jag scannar bara de filer jag behöver. Sedan kör jaghÄrdvarubrandvÀgg istÀllet, det rÀcker. Och det finns riktigt bra gratisalternativ, jag har t.ex. kört AVG utan problem i mÄnga Är.

En sak jag kan rekommendera Àr att köra "onödiga" program som internet explorer, office m.m. i en virtuell maskin pÄ musikdatorn - dÄ slipper ni kladda ner musikoperativet och virus m.m.m stör inte produktionen.

//J

thrinithan (oregistrerad)
Postat

Norton Àr ju ungefÀr det sÀmsta ute pÄ marknaden. Jag skulle aldrig infektera min musikdator med nÄgot program frÄn Norton. Sen Àr det ju inte direkt lÀtt att bli av med skiten heller.

Postat
  thrinithan sa:
Norton Àr ju ungefÀr det sÀmsta ute pÄ marknaden. Jag skulle aldrig infektera min musikdator med nÄgot program frÄn Norton. Sen Àr det ju inte direkt lÀtt att bli av med skiten heller.

LOL

Vet man hur sÄ Àr det det...Men jag kan hÄlla med om att det Àr korkat att ha

en avinstallations funktion i programet om den inte fungerar...

Ska ta det med supporten i dag...

Postat
  Twilight_Zound sa:
  thrinithan sa:

LOL

Vet man hur sÄ Àr det det...Men jag kan hÄlla med om att det Àr korkat att ha

en avinstallations funktion i programet om den inte fungerar...

Ska ta det med supporten i dag...

HĂ€r hittar du Norton removal tool:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...v_lvl=&seg=

Norton var tvungna att göra det tillgÀngligt för kunderna efter att vÀldigt mÄnga klagomÄl kommit in.

SÄ hÀr beskriver F-secure hur man blir av med Norton, blÀddra ner pÄ sidan:

http://support.f-secure.se/swe/home/suppor...stall_q08.shtml

Postat

Norton Àr ett virus och skall absolut inte anvÀndas pÄ en musikburk, skulle aldrig anvÀnda programmet till nÄn dator (igen, har anvÀnt det tidigare)!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.