Jump to content
Annons

Flyhänt gubbe på gitarr


Lasse Mongo (oregistrerad)

Recommended Posts

Lasse Mongo (oregistrerad)

Ikväll 14/10 -04 har den flyhänte gubben Michael Angelo Batio uppvisning på Estrad musik i Stockholm kl 17:00 vilket alla som gillar när det går undan på gitarren i riktning både höger och vänster, upp och ner, bak å fram osv.

Detta måste ses om man gillar hypersnabbt gitarrspel med glimten i ögat, han är helt i en egen klass denna gitarr-akrobat.

Botten upp säger jag för detta!!!

Redigerat av Lasse Mongo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Roligast är naär han spelar på en dubbelhalsad gitarr (alltså hals åt både vä/hö) och dessutom byter mitt i solona samt byter arm med vilket plektrumspelet utförs med, han har även fyrhalsad gura som är något av ett x typ, jag lovar man skrattar så man får ont i magen men det är imponerande...

Schkålll

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Fantastiskt. Man blir imponerad. Varför slösar han bort sin talang på att spela gitarr - han skulle lätt kunna bli världens snabbaste sekreterare med den hastigheten på skrivmaskinen...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

han har även fyrhalsad gura som är något av ett x typ, jag lovar man skrattar så man får ont i magen men det är imponerande...

Är det motsvarigheten till att som keyboardkille va omringad av synthar/orglar/pianon a'la Paul Schaffer i Late Show...??

Fast gitarrvarianten låter lite bizarrare måste jag säga! 😳 Du har ingen bild?

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, i min fantasi hade quad-gitarren 90 graders vinkel mellan halsarna, vilket jag tycker skulle se mycket mäktigare ut... 😮

Men å andra sidan är ju frågan hur praktiskt spelbart det skulle va?? Men det lär väl mest va en image-grej iallafall, så jag tycker att hans version var lite feg... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Han inte bara spelar fort, han byter även jättefort 😆

Och det låter piss när han byter. Det värsta är att det han har spelat in på sina DVD's Speed Kills och Speed Lives med No Boundaries när han kör den över/under grejen så låter det verkligen helt åt helvete! Det är ju för fan hans videos. Det låter bara som han kör assnabb alterante picking på en sträng och skiter i vilka noter han träffar eller ifall hans ens träffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb e han ju förvisso, men var finns känslan?!

Finns ju andra gitarrister som är nästan lika snabba men som även kan spela bra.

Det finns även gitarrister som kan spela snabbare men med ännu mindre känsla. Francesco Fareri och Rusty Cooley t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lasse Mongo (oregistrerad)
Men grabbar....John Petrucci skulle äta den här killen och hans fåniga afro till frukost 😆

Ja nu ska vi nog ta det lilla lugna här, Michael Angelo spelar både vänsterhänt och högerhänt samtidigt och har dessutom ett högt respekterat namn inom inte bara som shredder utan är dessutom sessiongitarrist åt flera stora namn i musikbranschen och då talar vi bl a soul också (jepp that's right), denna tråd startades för de som var intresserade av att ev gå och se honom live inte som för att argumentera om huruvida nån är bättre än nån annan, det är ju upp till musikmskane att bedömma från person till person..

Petrucci är en bra gitarrist i all ära men det är två olika världar helt enkelt, det Angelo gör har inte så mycket med vad Petrucci gör utan det är show det handlar om, de är helt enkelt två brilljanta gitarrister båda två.

Botten upp!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag allt att du är lite vrång 😆 Men erkänn iallafall att Petrucci har snyggare frilla nu när han har gått och klipt sig och skaffat sig ett jobb (?).

Jag ska iaf inte gå och titta. Om jag vill se pajaskonster och freakshows går jag hellre på O'Learys 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...