Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Universal audio är på gång att släppa nya pluggar till dsp-korten uad-1. En Enhancer från deras Precisionserie och en mycket efterlängtad dbx 160 kompressor. Priset är nog inte klart än men lär hamna runt 199 usd styck.

Det som är lite roligt är just versionen på mjukvaran. Förra var 4.9.0 och denna heter 4.10 Undrar varför det inte är version 5.0? Vi har ju musikmesse framför oss. Kanske det äntligen är nåt nytt på gång?? 😛

Aja, vi får ju hoppas. Kortet är ju lastgammalt. Nu är det faktiskt läge att det kommer nåt nu på messe.

Precision Enhancer

Kort film, högerklicka och spara som

07_enh.jpg

Kostar 149 USD (ca 905 SEK) Köp här

dbx 160

Kort film, högerklicka och spara som

02_vca-vu.jpg

Kostar den oxå 149 USD Köp här

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

My god! DBX'en är ju ett måste.. mummaligen! 😛

När kommer Empirical Labs-pluggarna då?

Postat

EL Fatso kommer "late 2008" enligt UA själva.

Enhancern lät crap på demovideon. I och för sig lyssnade jag i lurar och demolåten var nån outhärdlig örebrofunk men jag tyckte den lät "billig".

Postat (redigerat)
EL Fatso kommer "late 2008" enligt UA själva.

Enhancern lät crap på demovideon. I och för sig lyssnade jag i lurar och demolåten var nån outhärdlig örebrofunk men jag tyckte den lät "billig".

Ja jag håller med dig. Tyckte heller inte den gjorde nåt bra jobb. Lät som frekvenserna runt om den valda sänktes.

Synd. Annars så är precisionserien rätt bra grejer.

dbx 160 blev jag sugen på. Men å andra sidan så har jag fan alla kompressorer uad har (förutom idiot neve kompressorn)

Vi se lite mer bandekon/analoga delayer. Gärna nåt till reverb. Fast först på önskelistan är ett nytt kort. Ingen idé att köpa mer pluggar för en annan. Kan inte använda dom eftersom jag har inget mer kräm att ge.

Edit: dbx stavas inte bdx

Redigerat av KillwithSkill
  • 2 veckor senare...
Postat

Bumpar, nu med priser och nu så finns pluggarna att köpa.

Däremot så verkar det som om Universal Audio inte ens är med på Musikmesse i år. Och där med oxå inget nytt om nåt nytt kort. Slutar väl med att när rullatorn åker fram så kommer det där jävla kortet? :rolleyes:

Postat
Visst påminnde ljudet av DBX'en om den där gamla "overeasykompressorn" under Salladsbaren!

Den är ju lite av en overeasy-kompressorernas moder.

Har inte laddat hem den än, men när jag gör det ska jag banne mig A/B-jämföra mot VCA-läget i Logics kompressor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.