Jump to content
Annons

En liten låt


Jah Bengt (oregistrerad)

Recommended Posts

Jah Bengt (oregistrerad)

Kom på att jag kan ju också bidra med en låt här på forumet.

Inte en som jag själv har skrivit, dock en som jag har spelat in,

det var väl nåt år sedan nu. Vet att den har en hel del tekniska missar,

men det blir kul att höra vad ni har att säga.

Det här lilla klippet (det är faktiskt inte hela låten) har även blivit konverterat mellan wav och mp3 ett par gånger, om det nu märks...

Låten finns här:

Länk

Now, hit me!

Redigerat av Jah Bengt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jaha..what to säga.. i små högtalare låter det finfint. lite småfel här o var i spelet

men det låter luftigt om inspelningen.. och speciellt sången gillar jag och den nära känslan...lite proximitet som höjer värmen.

Ja..inget mer direkt att tillägga.

Jo.. I monitorer överröstar basen sångens lägre mid vid vissa partier och den låter en aning stark stundtals ( typ 1 - 2db )..

Lite näsfrekvens i sången också( typ som om sångerskan står med membranet mellan överläppen och näsan 😱 )

..Men låten fortsätter att vara sval o skön..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jah Bengt (oregistrerad)

Otajt... jotack! då ska ni höra resten av låten. I slutet händer något väldigt spännande. Det var glapp i trummisens lurar och således försvann klicket på ett ställe. Helt plötsligt har basisten två tempon att spela efter; klicket och trummisen som försöker hänga på bäst han kan. Av någon oförstålig anledning valde vi att inte ta om det. Tänkte att det där var nog inte så farligt, det löser vi i mixen... haha, troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otajt... jotack! då ska ni höra resten av låten. I slutet händer något väldigt spännande. Det var glapp i trummisens lurar och således försvann klicket på ett ställe. Helt plötsligt har basisten två tempon att spela efter; klicket och trummisen som försöker hänga på bäst han kan. Av någon oförstålig anledning valde vi att inte ta om det. Tänkte att det där var nog inte så farligt, det löser vi i mixen... haha, troligt.

😉 klurigt.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...