Jump to content
Annons

Program för Mac


Ljunghusen

Recommended Posts

Annons

Använd det du trivs med.

Själv kör jag Ableton Live på både Mac och Pc. Funkar lika bra på båda.

Enda skillnaden är att på min iMac måste jag ha AU-plugins medan på Pc:n är det vst som gäller. Annars är ju programmen lika (tror jag). 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar påstå att det mest optimerade DAW-programet för Mac är Logic av den anledningen att det är Apple som numera äger Logic.

Nja, Vågat nog påstå att PT är lika stabilt och optimalt, med förutsättning att du har det som är officiellt testat av digidesign och följer deras anvisningar till punkt och pricka. Logic 8 var det mycket snack om när det kom ut att det inte var så stabilt och att grafiken lackade, men det är säkert ordnat nu, för jag har inte hört mer om det på ett bra tag.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Prismässigt så är Logic svårslaget. Mycket program för relativt lite pengar. Jag gillar gränssnittet i det oxå till skillnad från Cubase som jag knappt orkar titta på utan att få huvudvärk. Det är en vanesak kanske. 😮 Jag rekommenderar iaf Logic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd det du trivs med.

Själv kör jag Ableton Live på både Mac och Pc. Funkar lika bra på båda.

Enda skillnaden är att på min iMac måste jag ha AU-plugins medan på Pc:n är det vst som gäller. Annars är ju programmen lika (tror jag). 😮

det går använda både au och vst i live på mac

man måste i vissa fall aktivera det i preferences

vst på mac har ändelsen .vst så det går ju inte använda samma filer som på pc

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar påstå att det mest optimerade DAW-programet för Mac är Logic av den anledningen att det är Apple som numera äger Logic.

Nja, Vågat nog påstå att PT är lika stabilt och optimalt, med förutsättning att du har det som är officiellt testat av digidesign och följer deras anvisningar till punkt och pricka. Logic 8 var det mycket snack om när det kom ut att det inte var så stabilt och att grafiken lackade, men det är säkert ordnat nu, för jag har inte hört mer om det på ett bra tag.

//Anders

Denna nyheten motsäger dig.

Som några redan påpekat är det viktigaste att man trivs med den DAW man använder och är nöjd med vad den erbjuder 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Cubase mycket och gillar det starkt. Nu har jag fått tag på en Mac så jag undrar - Vilket inspelningsprogram är bäst för Mac?

Om du gillar det finns det väl ingen anledning att byta?

Jag håller med. Att byta DAW ser jag två anledningar till att göra. Den första är om det DAW du har inte kan utföra de krav du ställer på det. Andra anledningen är att ett nytt DAW kan i vissa fall bidra till kreativitet då du börjar leka igen och kan ge lite lust tillbaka om det skulle börja sina. Ta mig t.ex, jag håller inte på med särskilt mycket synthar, men när jag kör fast i ett projekt, eller börjar tappa lusten så öppnar jag mitt reason adapted och leker med de synthar som finns. Skruvar på alla rattar jag hittar och bara leker. Ibland hittar jag något som används, och ibland så ger det mig bara lite idéer och lust tillbaka till projektet jag jobbar med.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket inspelningsprogram är bäst för Mac?
Ett program som du känner dig hemma med och låter dig vara kreativ musikskapare istället för musikdator-administratör.
Har använt Cubase mycket och gillar det starkt.
Då tror jag att du kommer trivas bra med det.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...