Jump to content
Annons

subbas som är tyst!?


peterpop

Recommended Posts

tjena.

har köpt en sinn7 sub eftersom jag tycker att jag saknar en hel del låga frekvenser på mina monitorer (genelec 8020).

nåväl, så har sinn7 en low cut switch i vå lägen, low cut och normal. när jag har den på low cut så skärs basen i mina genelec, men basen skärs alldeles för högt upp, det blir knappt något lågt mellanregister kvar känns det som... så det läget på switchen är inget alternativ... MEN tyvärr är sinn7 i princip helt tyst i läge "normalt" på switchen (höjer jag volymen till max och frekvensen till 350 på sinn7 så kan man urskilja att det kommer in någon mycket mycket låg signal.... Jag har kopplat sinn7 direkt från mitt ljudkort (motu ultralite), och från sinn7 direkt ut till mina monitorer.

någon som har idé om vad som kan vara problemet??

tack tack,

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har svaret själv :-)

normalt läge på siwtchen innebär helt enkelt att sinn7 sub inte arbetar, utan då är det bara monitorerna som arbetar. och eftersom sinn7 skär monitorerna väldigt högt upp (någonstans mellan 300-400 hz) så suger det när man switchar till low cut. :-))

jag har istället testat en genelec sub (7050B) som inte skär alls i monitorerna, och kompletterar mina genelec 8020 strålande. då kan jag själv roll-offa lite försiktigt på min 8020....men eftersom dom inte går så långt ned i basen, är det knappt äns så att jag behöver roll-offa.

genelec sub 7050B låter förövrigt svinbra.

peter

tjena.

har köpt en sinn7 sub eftersom jag tycker att jag saknar en hel del låga frekvenser på mina monitorer (genelec 8020).

nåväl, så har sinn7 en low cut switch i vå lägen, low cut och normal. när jag har den på low cut så skärs basen i mina genelec, men basen skärs alldeles för högt upp, det blir knappt något lågt mellanregister kvar känns det som... så det läget på switchen är inget alternativ... MEN tyvärr är sinn7 i princip helt tyst i läge "normalt" på switchen (höjer jag volymen till max och frekvensen till 350 på sinn7 så kan man urskilja att det kommer in någon mycket mycket låg signal.... Jag har kopplat sinn7 direkt från mitt ljudkort (motu ultralite), och från sinn7 direkt ut till mina monitorer.

någon som har idé om vad som kan vara problemet??

tack tack,

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...