Jump to content
Annons

Trummor/trumloopar till Cubase


jonasandersson

Recommended Posts

Har hört att de trumljud som ingår i Groove Agent inte går att spela in i Cubase? Har heller inte lyckats spela in dessa. Vad är då poängen med att ha dessa plug-ins? Om detta nu stämmer, hur går jag då tillväga för att spela in trummor (utan att behöva använda ett riktigt trumset)? Vilka alternativ finns det? Mjukvara eller hårdvara?

Kan man exempelvis köpa en trummaskin och koppla in den?

Kan man använda den trummaskin/de trumloopar som ingår i en digital porta (som jag eventuellt köper i framtiden)?

Finns det trummaskiner som jag både kan nyttja till den digitala portan samt koppla till datorn vid inspelning i Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har hört att de trumljud som ingår i Groove Agent inte går att spela in i Cubase? Har heller inte lyckats spela in dessa. Vad är då poängen med att ha dessa plug-ins? Om detta nu stämmer, hur går jag då tillväga för att spela in trummor (utan att behöva använda ett riktigt trumset)? Vilka alternativ finns det? Mjukvara eller hårdvara?

Kan man exempelvis köpa en trummaskin och koppla in den?

Kan man använda den trummaskin/de trumloopar som ingår i en digital porta (som jag eventuellt köper i framtiden)?

Finns det trummaskiner som jag både kan nyttja till den digitala portan samt koppla till datorn vid inspelning i Cubase?

Vad har du för skräpversion av Cubase och Groove Agent 😉?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...