Jump to content
Annons

AKG 240


ThomasJ

Recommended Posts

Tjena.

Tänkte kanske köpa ett par till lurar imorn.

Funderar lite på ett par AKG 240, testat dom i butik o dom sitter bekvämt o jag tycker det är ett okej ljud.

Läst lite på internet om att dom inte är så värst bra att mixa i, stämmer det ?

Någon som har ett par och har haft dom ett tag och har något att säga om dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett par K240 Studio.. och jag älskar dom! Jag har även mixat och mastrat med dom.. funkade bra för mig då.. kan dom utan och innan och tar alltid fram dom och referenslyssnar när jag är osäker på mina monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har AKG K271 Studio som är snäppet ovan 240 modellen. Jag älskar dom lurarna och tycker att dom både sitter och låter helt fantastiskt. Jag tror också att dom fick bäst i test i IDG Studio för några månad sedan, vet dock ej vilka lurar som dom jämfördes med.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

Det stämmer. Har själv de lurarna och de låter bra tycker jag och byggkvaliteten är bra -Känns inte plastiga eller sköra någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

jepp, det är dom som har det. När jag skulle köpa lurar provade jag både K240 och K271 men valde ett par Beyerdynamic DT770 Pro eftersom jag tyckte det var bättre tydlighet och detaljrikedom i dem. Dessutom sitter de skönare på mig än AKG-lurarna. Kanske kan vara värt att prova...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

jepp, det är dom som har det. När jag skulle köpa lurar provade jag både K240 och K271 men valde ett par Beyerdynamic DT770 Pro eftersom jag tyckte det var bättre tydlighet och detaljrikedom i dem. Dessutom sitter de skönare på mig än AKG-lurarna. Kanske kan vara värt att prova...?

Måste påpeka att de lurarna kostar mer med. Så kolla de andra lurarna i det pris registret med. Men Beyerdynamic gör verkligen inte dåliga lurar utan mkt bra lurar, absolut värda att pröva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

jepp, det är dom som har det. När jag skulle köpa lurar provade jag både K240 och K271 men valde ett par Beyerdynamic DT770 Pro eftersom jag tyckte det var bättre tydlighet och detaljrikedom i dem. Dessutom sitter de skönare på mig än AKG-lurarna. Kanske kan vara värt att prova...?

Måste påpeka att de lurarna kostar mer med. Så kolla de andra lurarna i det pris registret med. Men Beyerdynamic gör verkligen inte dåliga lurar utan mkt bra lurar, absolut värda att pröva.

Okej.. Tackar.

Skall kika lite imorn:D

Link to comment
Dela på andra sajter

AKG K240 har ju blivit lite av en studiostandard idag av en anledning; de låter riktigt bra! Men så klart handlar det om smak och tycke, som alltid. Jämför K240 med andra lurar och se vilka som passar dig bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

tog 15 min för mig att luska ut det när jag hade köpt mina 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja juste.

Läste det testet:)

Även jag har provat k271, det e väl dom som autmatiskt blir tysta när man taravdom?

tog 15 min för mig att luska ut det när jag hade köpt mina 😄

haha 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dom köpta.

Sitter skönt på huvvet som fasiken.

Ljudet är klart och rent.

kanke lite "mullriga" men det beror nog på låten jag jobbar med.

Helt klart ett bra köp!

Fast i kassan på 4sounds tyckte att jag skulle överväga ett par andra för mixning.

kanske blir så att jag köper ett par till för mixingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...