Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det låter skitbra när jag lyssanr på låten inne i sonar, men när jag mixat ner till mp3 så är vocalsen helt fuckade. Det blir brusigt och högt och fan vet vad! Varför blir det inte exakt likadant som det är i sonar?

Annons
Postat
Det låter skitbra när jag lyssanr på låten inne i sonar, men när jag mixat ner till mp3 så är vocalsen helt fuckade. Det blir brusigt och högt och fan vet vad! Varför blir det inte exakt likadant som det är i sonar?

Har du en bra mp3-kodare? Är masterbussen ren från oönskade effekter och är signalnivån bra?

oftast jobbar musikprogrammen med högre bitdjup internt vilket kan göra att det låter sämre efter bounce om man har låga nivåer ut till mastern. Men låter det mycket illa så är det nog nått värre än att du inte utnyttjat bitdjupet till fullo... nån sonar-expert kanske kan ge ett bättre svar? 😛

Postat

Har du en bra mp3-kodare? Är masterbussen ren från oönskade effekter och är signalnivån bra?

oftast jobbar musikprogrammen med högre bitdjup internt vilket kan göra att det låter sämre efter bounce om man har låga nivåer ut till mastern. Men låter det mycket illa så är det nog nått värre än att du inte utnyttjat bitdjupet till fullo... nån sonar-expert kanske kan ge ett bättre svar? 😛

Har sonars mp3-kodare som jag köpt på deras hemsida.

I masterbussen har jag inget. Jag har inte rört den överhuvudtaget.

Postat

Jag skulle inte kunna skicka filerna till dig (2 låtar) så du kan ta en titt? Eller om jag kan skicka det till någon annan... Det förstör fan för mycket.

Postat

Hej!

Det kan vara en bra idé att låta nån annan kika på alstren ibland, men då måste du få med "allt" i projektet. Nu har du bara skickat .cwp-filen som blir ett par kilobyte. Ljudfilerna saknas.

Testa "save as ... cakewalk bundle" i stället. Observera att filen kommer att bli skitstor.

tjing

Bengan

Postat

hörs det väldigt tydligt så kan du ju lägga upp din mp3-bounce så vi får höra på oljudet 🙁

pröva även göra en wave-bounce å se om den låter lika illa...

Postat

Hej!

Det kan vara en bra idé att låta nån annan kika på alstren ibland, men då måste du få med "allt" i projektet. Nu har du bara skickat .cwp-filen som blir ett par kilobyte. Ljudfilerna saknas.

Testa "save as ... cakewalk bundle" i stället. Observera att filen kommer att bli skitstor.

tjing

Bengan

oj vad dum jag är, haha. Får lägga upp det imorgon då, för jag är inte hemma då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.