Jump to content
Annons

Pocketpod


Lillplexus

Recommended Posts

Hej!

Köpte Line6 nya Pocketpod för några månader sedan. 😆

Funkar hur bra som helst, så är inte besviken!

Men efter en vecka går den inte att starta :rolleyes:

Den innehåller AAA batterier, men kan inte tänka mig att livslängden på dessa tar slut efter en vecka (använd max 2 h).

Så tänkte bara höra med er om det är någon annan som upplevt samma sak som jag innan jag köper nya batterier eller eventuellt skickar tillbaka den (student med brist på pengar, batterier = dyrt) 😏

Förresten, är det någon som vet om man kan få tag på en nätkabel till podden? Det ingick ingen, men det finns strömingång på podden så antar att det borde finnas kablel.

MVH Henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har aldrig provat pocket pod men jag har en line 6 pedal och fick höra av butiksbiträdent när jag köpte den att det var lika bra att köpa adapter direkt, vilket jag iofs gjorde, men jag har vid något tillfälle kört med batteri istället och jag har för mig det bara tog ca 3-4 timmar innan det var slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig provat pocket pod men jag har en line 6 pedal och fick höra av butiksbiträdent när jag köpte den att det var lika bra att köpa adapter direkt, vilket jag iofs gjorde, men jag har vid något tillfälle kört med batteri istället och jag har för mig det bara tog ca 3-4 timmar innan det var slut.

Åh va skönt att höra 🙂

Då blir det att köpa en sådan istället.

Antar att det bara är en vanlig 9V kabel eller något?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det finns nån liten lapp på undersida som talar om volt och ampere.

Varför inte ta med den till Clas Olsson eller liknande och se vad de har att erbjuda?

har du rätt i 🙂

tar den dit och kollar vad dom säger.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen Biltema, Ica Maxi eller något i närheten? Nog för att det är tajt med pengar när man pluggar, men mer än 20 spänn lär du nog inte behöva ge för några AAA-batterier om du väljer deras egna märken (Novaline i Icas fall t ex). Har man behov av att köra på batteri så tjänar man annars ganska snabbt in pengar på att köpa uppladdningsbara batteri!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Finns det ingen Biltema, Ica Maxi eller något i närheten? Nog för att det är tajt med pengar när man pluggar, men mer än 20 spänn lär du nog inte behöva ge för några AAA-batterier om du väljer deras egna märken (Novaline i Icas fall t ex). Har man behov av att köra på batteri så tjänar man annars ganska snabbt in pengar på att köpa uppladdningsbara batteri!

Jo, det är helt sant 😉

Åker förbi och köper ett par efter skolan idag.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör vanligtvis min pocketpod med adaptern jag köpte på classe.o för cirka 120 kr, funkar skitbra. När jag körde den på batterier i veckan så sattes den på och av hela tiden och en dag startade den inte alls, sen tryckte jag in adaptern och du funka det som vanligt.

okeej, då tar jag och köper en sån 😄

älskar effekterna i den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...