Jump to content
Annons

Crystal / karl / bryggbygge


karl

Recommended Posts

Håller på med en låt som legat nere ett tag och har petat in en brygga som kaske kontrasterar för mycket, eller också bara ljudbilden ??

Vill gärna ha lite inputs om det funkar...

karl 😄

Crystal

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

.......hoppsan,det distar förresten lite också. Bryggan ja........hm. Jag röstar för att du har lyckats komma undan nätt och jämt 🙂 , visserligen lite känsla av "bananskal" in i bryggan , men det funkar , absolut. Jag tyckte om låten väldigt mycket förresten. Men vem är det som plinkar på ett stränginstrument sådär lagom förryckt psykedelisk i slutet , är det ett konstnärsgrepp för att gestalta en rastlös själ som är lagom förtröttad ? 😄 nää, ta bort den i varje fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrangemangsmässigt fungerar det tycker jag men inte soundmässigt. Det blir för stor eller liten skillnad i ljudbilden. Lyft ut bakominstrumnenten helt och ha en tunnare ljudbild, eller lägg bak gitarren kanske?

Snyggt annars. LIte skummt sångljud. Lite väl burkigt reverb tycker jag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

.......hoppsan,det distar förresten lite också. Bryggan ja........hm. Jag röstar för att du har lyckats komma undan nätt och jämt  😆  , visserligen lite känsla av "bananskal" in i bryggan , men det funkar , absolut. Jag tyckte om låten väldigt mycket förresten. Men vem är det som plinkar på ett stränginstrument sådär lagom förryckt psykedelisk i slutet , är det ett konstnärsgrepp för att gestalta en rastlös själ som är lagom förtröttad ?  🙂  nää, ta bort den i varje fall

Det jag ville höra var om bryggan funka eller inte "klustret" tar slut vid 2:10 men jag glömde den bortre markören vid mixdown. ...Ja, alla mina låtar distar....mer eller mindre 😄

Tack för responsen 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...