Jump to content
Annons

EMS Synthi A


Debul

Recommended Posts

Annons

Ehem.. de kommer inte få många exemplar sålda 😉

350 euro och gjord i Synthedit?.. hrm..

Nåja kul koncept iaf. Den lär dock äta en hel del cpu, förstår jag oscillator inställningarna rätt måste de använda 2 oscillatorer / oscillator. D.v.s. om de inte knåpat ihop några egna udda oscillatorer. I värsta fall handlar det om 6 st oscillatorer plus en brusgenerator som ej går att stänga av per röst. Iofs kanske den är monofonisk, det framgår inte. Modulations matrisen ser dock intressant ut, om än en smula liten och suddig. Får de ihop några riktigt bra presetljud och lyckas hålla resurskraven nere kan det kanske lyckas.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker den ser väldigt budgetaktig ut på något vis. Det där portföljskalet inger mig inte mycket förtroende (mest på grund av att det är så pixligt och suddigt). Att det sedan är den dyraste Synthedit produkt jag sett är vidare inte så imponerande, såvida de inte programmerat alla moduler i den själva och sedan bara använt Synthedit och koppla ihop allt med. Ställer mig tveksam till denna produkt tyvärr, likväl som syntarna i denna nyhet. De har inte ens orkat göra egna kontroller till sin skalsynt. Ush ush vad jag är negativ idag. Vad jag menar är att det finns bättre och billigare synthedit lådor därute. Inget fel på det, men jag skulle nog inte köpa en syntheditsynt som kostade mer än $100, sannolikt inte mer än 50. Såvida de inte gjort delarna i synten själva, och gjort en effektiv och välljudande produkt. Synthedit som program är ju gratis.

EDIT: Tycker det är konstigt att ett stort(?) företag inte programmerar sina syntar helt själva, så som Korg har gjort.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är konstigt att ett stort(?) företag inte programmerar sina syntar helt själva, så som Korg har gjort.

Hmmm... Frågan är ju om dom verkligen är stora i betydelsen "stora tillgångar"...? Tror snarare att de är stora som i "berömda eftersom de gjort coola svårtillgängliga synthar"...

Men vad vet jag...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför jag lade till ett frågetecken. jag har ingen aning om vilka de är 🙂

EDIT: Vad jag egentligen är ute efter är just som majken påpekar priset och kvalitén. Det är väldigt dyrt, och känns som ett högt pris för något man inte riktigt vet vad det är. Får väl fiska fram ett demo eller nått.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...