Jump to content
Annons

Nattmuzak


Hur är den här tunneln?  

8 röster

  1. 1. Hur är den här tunneln?

    • 5 - Störtskön
      1
    • 4 - Rätt skön
      2
    • 3 - Halvbekväm
      5
    • 2 - Obehaglig
      0
    • 1 - Borde proppas igen
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Tunneln

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella

* GENRE: Instrumental nattmusik

* LÅTLÄNGD: 3:33

* KOMPOSITÖR: Hammagrella

* PRODUCENT: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Tunneln

Hittade en låt som jag pysslade med i våras. Ville testa göra något annorlunda, utan sång. Inte riktigt stajlen ni är vana vid från Hammagrella, kul att höra vad ni tycker om'et.....musik för småtimmarna.....!

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Mjnaa...

Inte riktigt min stil.

Soundet låter lite svensk road-movie/ungdomsfilm från 80-talet.

Det håller i sektionerna med halvtempo, men sedan blir det sådär.

Jag gillar den andra Hammagrella bättre.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Låter som taget ur en svensk film; snus-Hans kommer tillbaks till byn efter att ha prövat livet som lyxprostituerad i storstan.

Eller rättare sagt, och nu blir det OT -igen 😮 , så borde det låta i svensk film.

Såg Populärmusik från Vittula igår och den var ju kemiskt befriad från musik.

Och riktiga skådisar (Sten Ljunggren alltid undantagen), men det är verkligen annan annan historia.

Skapligt, blir mellanbetyg från mig eftersom jag vet att du kan bättre. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det var lite "nattradiovarning" här Hammagrella. Lite väl slätstruket kanske, men det låter ju ok överallt. Lite progressiverockfeeling får jag på basgångar och sånt......(as in Genesisstuket)...vällirat men jag gillar dina poesibestyckade låtar skarpare!

Skivan unterwegs btw!

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja inte så illa. Tycker ak-gitarren låter underlig. Är det en akgitarr eller vad är det? Snygga körljud. Kul att du gör andra saker också.Fast den är ´ju inte i klass med ping pong. 🙂

Sampletank, bara Sampletank alltihop. Det var mycket för att testa lite olika ljud det här också...och för att testa en annan stil. Inte riktigt min grej tror jag dock... Tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja inte så illa. Tycker ak-gitarren låter underlig. Är det en akgitarr eller vad är det? Snygga körljud. Kul att du gör andra saker också.Fast den är ´ju inte i klass med ping pong.  🙂

Sampletank, bara Sampletank alltihop. Det var mycket för att testa lite olika ljud det här också...och för att testa en annan stil. Inte riktigt min grej tror jag dock... Tack för lyssningen.

Håller med, inte din grej. Men skönt att vi nu alla vet och är överens om det iaf. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...