Jump to content
Annons

Ljudkorts tips


antepop

Recommended Posts

Jag har ett ljudkort nu som jag har lånat av en kompis som är ett Presonus firebox

Jag är väldigt nöjd med det och skulle kunna köpa ett exakt lika dant...

men nu min fråga...

Jag skulle vilja ha tips på ljudkort som är bra i 3000-5000 kronorsklassen, externt ett plus.

Det är ju något år, fireboxen, så det kanske finns något som är "hett" just nu:)

firebox_lg.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

Presonus har ett helt nytt kort (tror iaf det är nytt) som heter Firestudio LightPipe. Kostar 5495 kr på 4sound.

EDIT: stavfel

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett ljudkort nu som jag har lånat av en kompis som är ett Presonus firebox

Jag är väldigt nöjd med det och skulle kunna köpa ett exakt lika dant...

men nu min fråga...

Jag skulle vilja ha tips på ljudkort som är bra i 3000-5000 kronorsklassen, externt ett plus.

Det är ju något år, fireboxen, så det kanske finns något som är "hett" just nu:)

firebox_lg.jpg

Mbox 2 är en trevlig DAW lösning 🙂 (Dvs ljudkort + kraftfullt inspelningsprogram) . 4 ingångar (2 spdif och 2 micpre/line) , två ut och midi in/out.

Programvara: Pro tools le

Pris ca 4500

Link to comment
Dela på andra sajter

FireBox verkar fortfarande vara mycket populärt. Andra kort i samma kategori är Konnekt8 & Saffire LE.

Jo alltså det är ju ett jäkla bra kort så jag skulle ju kunna tänka mig ett sånt men man vill ju alltid veta vad som finns.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...