Jump to content
Annons

Ny låt


martinm

Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Out

ARTIST/GRUPP:martin

GENRE:pop eller nåt

LÅTLÄNGD:2.04 min

KOMPOSITÖR:martin

PRODUCENT:martin

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,0 MB

STATUS: Färdig demo

Har införskaffat en ny digitalporta och efter några års uppehåll börjat snickra låtar igen. Ge gärna betyg, tips och åsikter på instrumentering och mixning mm.

/martin

out.mp3

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det känns lite otajt och sången ligger diffust i ljudbilden ,jag har svårt att höra texten... vad kör du på för grejor förutom portan?

Prylen med en sequenser kan vara att man får det så tajt utan att för den delen vara värsta trummisen.Fördelen med porta kan ju vara att man slipper alla pluggar och att det rullar på ändå, lite mer cleaner på sätt och vis...

Lägg gärna ut nå't mer

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå.. lite halvtråkig låt måste jag säga, kan nog delvis bero på stråkarna som ligger på ungefär samma toner hela låten. Sen känns det lite otight här och var.

Varför dubbad röst? Den ligger inte riktigt tight utan känns lite mer som ett löst lager.

Slutet känns inte riktigt slut när du slutar på en synkop..

Men däremot gillar jag början. Fin liten basgång och klaviaturslinga där 🙂

En trea får du 😎 Fortsätt att variera lite samt fixa till sången så lyssnar jag igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stråkarna ligger och bråkar med leadsynthen och chorusgitarren, kan kanske avhjälpas om du pannar ut stråkarna i stereo och lägger leadsynten/orgeln i mitten , eller tar det lite lugnare med choruseffekten på kompgitarren - ljudbilden är ganska "simmig" just nu. Sången med beröm godkänt , där behövs inte ändras nåt.

Betyg Produktion : 😄🙂

Betyg Artisteri : 😆😆😆😆

Om man nu får agera lite smakpolis 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Tack för kritik och goda råd!

Ska lägga ut mer musik framöver.

Utrustning som används:

Trummaskin som finns inbyggd i portan. Sedan är sångmikrofon, elgitarr, bas och digitalpiano (stråkar mm) kopplat direkt in i portan där endast inbyggda effekter används. Ingen sequenser används.

martinm 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...