Jump to content
Annons

Duger detta?


Recommended Posts

LÅTNAMN: ??

ARTIST/GRUPP: Her Whisper

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR:Her Whisper

PRODUCENT: Lilla jag

EV. MEDVERKANDE:Hmmm...Jag

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 1.92 megabyte

STATUS: Projekt

LÅTLÄNK: http://hemsida.semera.se/xav7299/Test%202.mp3

Sitter och har fastnat i min kreativitet. Hör inte ifall det låter bra eller dåligt.

Behöver nog en paus, undertiden så kan ju ni kommentera vad som behöver ändras. Sången är bara en slask sång. (också något att skylla på😏

Och ska läggas om, även körer skall läggas.

Tyvärr så kunde jag inte ha med hela låten pga plattsbrist på min hemsida 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nytt trummljud, riden (eller vilken det nu är) är välidgt störig, och sen så är jag inte så förtjust i introt, annars är det som vanligt högkvalitativ metal (som jag inte iofs inte lyssnar på egentligen)

Keep up tha good work!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahgaddämnit..detta gillar jag.. heavvymetall dutturuttuduooommsch

Tycker däremot att frekvenserna är lite "döda".. instrumenten låter men man hör ingen tonhöjd och det är inte förrän låten ändrar skepnad klockan 00:51 som låten börjar "höras".

Ett litet tänk: sången... kan du inte lägga ett delay eller ett längre reverb på den så den fyller ut lite mer och blir lite mer svävande?

tänker på någon Hammerfall-video där fläktarna och rökmaskinerna går på högvarv och man får den där känslan av highspeed explosiv metalmusik när den öser på som bäst.

Det var det enda jag tyckte var neg med den här låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken är utmärkt (som vanligt).

Mina åsikter:

Gillar tempoökningen i refrängen. Ta bort temposänkningen i slutet av refrängen (kör samma tempo rakt igenom) och kör direkt på versen

Solot verkar vara något fantastiskt bra (men det får vi ju inte höra)

Annars bra arbete som vanligt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryser... härligt!

Jag fick genast en tanke på Edguy, med insalg av Pantera... men det är något som fattas. Introt är hur bra som helst, men det låter platt och torrt.

Sen när sången kommer igång blir det bättre, men efter ett tag kan man liksom låten. Jobba mer med sången? Stämmor, körer? Syntmattor? Något som livar upp och ger mer bredd… fan vad det är svårt att förklara.

Trummorna är jävligt bra, men dukanske ska fixa lite med cymbalerna.

Tycker oxå att baskaggen drunknar med basen lite för mycket. Mindre bas i kaggen, få den lite vassare så den går igenom.

Jag tycker att mixen är bra. Jag hör alla instrument, och sången ligger i bra nivå.

Slutsats: Jobba mer med sången. Allt annat är riktigt bra! Synd att vi inte får höra solot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för alla komentarer. Ska nog ändra lite i upplägget på låten tror jag. Även be keybordisten i bandet att få tummen ur och slänga på en go matta.

Sången ska läggas om, och körer skall på. Nu så har jag fått lite mer ideér tack vare er 😛

Redigerat av herwhisper
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...