Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tänkte tipsa om några svenska Fruity Loops tutorials, kan vara bra för alla nybörjare. 😉

Grunderna:

Grunderna

Musikteori:

Musikteori

Sidechain:

Sidechain

Strukturera ditt arbete:

Struktur

Automation Clips:

Automation Clips

Inte jag som har gjort dem. Verkar komma från hemsidan Fruitorials.forum24.se

Annons
Posted

Hm, jag kikade på strukturvideon, jättespännande, rename.. färglägg och lek med ikoner, det hade man ju aldrig kommit på annars! 😄

Och killen som pratade var också jobbig, lät som han skulle äta upp sin mic 🙂

Kan ingen få Bengt Alsterlind att göra FL tutorials.. vad mysigt det skulle vara. "Tjipp! Och idag ska vi lära oss hur man gör en Z3TA+ av ett tomt mjölkpaket.." ^.^

Nåväl, tack för videorna zer 😛

Guest Paralyze
Posted

Tack så mycket =) Grunderna kunde jag redan utantill men musikteorin var rätt intressant 🤪

• 5 weeks later...
Posted (edited)

de är bra med sådana här tutorials, skulle behövas fler (helst svensktalande) video-röst tutorials fast på mer avancerade grejer - om de inte redan finns.. nåt som vet? 😉

Edited by breakmegamix
Guest mustasch
Posted

mmm, verkar ju fint detta!

provade ladda hem musikteori men jag måste ha nå fel codec, för ljudet och bilden är helt ur sync. någon annan som har samma problem, och om inte, vilka codec använder ni? provat lite olika men det är fortfarande samma sak 😏

Guest mustasch
Posted

svårare än så var det inte :rolleyes: många tack! och jag får hålla med de andra om en mycket trevlig videotutorial! 😐

• 3 months later...
Posted (edited)

Jag kan inte få bild i videorna, bara ljud! Testat Nero Showtime och Media Player, vad skall jag göra?

tack på förhand!

Det löste sig.

Edited by liljekvist
Guest SpahrProject
Posted (edited)

Det verkar intressant. Ska kolla igenom dessa 😉.

Edited by SpahrProject
  • 2 months later...
Posted (edited)

använd vlc

EDIT* Det var ganska underhållande även fast man kunde det mesta 🙂 EDIT*

Edited by Superstylerz