Jump to content
Annons

Tips om spelställe i Stockholm?


Signert

Recommended Posts

Hej folk!

Vår lilla poporkester Swedish For Beginners söker AKUT ett gig i Stockholm(-strakten). Vi har hyfsad koll på de större klubbarna, men tar tacksamt emot tips om t.ex. studentställen och liknande.

Kanske det finns någon därute som kan tänka sig ett utbytesgig, dvs lira ihop både i Sthlm (ni fixar) och GBG (vi fixar)?

(Längesedan senaste posten - och så dråsar man in här och ber om hjälp bara sådär...)

Tack på förhand!

/Signert

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag bor inte i stockholm men vad ni än gör, undvik Engelen! Pisställe där man inte får köra med förstärkare utan måste line'a akustiska grejer genom deras inhouse PA som består av inbyggda högtalare i taket. (i allafall var det så -98/99)

Garanterat kommer det stå en fimpig tekniker på plats också som pratar stockholmska uppbruten med illa dold landsortsdialekt och berättar för er vilket privilegium det är att få komma dit och spela och att hans tid är för jäkla värdefull så något soundcheck blir det inte. eftersom han är ruskigt busy.

OM det nu är så att toalettkrogen engelen bytt policy och ändrat förutsättningarna för banden, ang backline, ska man ändå låta bli att spela där eftersom stället är en varböld i det annars trevliga söder.

P.s Ljudteknikern hette Jesper och pratade stockholmska med göteborgsk brytning. typ "Aaa tja, jag äar liiite squeezed for time.. men ni kan stäalla upp earat gear på senön göbbar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Studentställe: Rackis i Uppsala? Jag vet inte om den finns kvar ens, men det kan du ju kolla upp. För länge sedan var det ett häftigt ställe att spela på även om det var ett litet ställe. Alltid bra publik. Det kom alltid fullt med folk också, men detta var som sagt länge sedan och mycket har säkert hänt.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

på söder är det ju KGB man ska lira på. 😆

mysigt litet ställe med mkt atmosfär. vad jag kan minnas iaf. 😳

kgb har flyttat till malmskillnadsgatan. scenen är som mitt på dansgolvet, grymt skumt. men rätt häftigt. men det kan vara ett bra tips. dessutom räcker det med att 20 pers kommer för att det ska kännas fullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor inte i stockholm men vad ni än gör, undvik Engelen! Pisställe där man inte får köra med förstärkare utan måste line'a akustiska grejer genom deras inhouse PA som består av inbyggda högtalare i taket. (i allafall var det så -98/99)

Garanterat kommer det stå en fimpig tekniker på plats också som pratar stockholmska uppbruten med illa dold landsortsdialekt och berättar för er vilket privilegium det är att få komma dit och spela och att hans tid är för jäkla värdefull så något soundcheck blir det inte. eftersom han är ruskigt busy.

OM det nu är så att toalettkrogen engelen bytt policy och ändrat förutsättningarna för banden, ang backline, ska man ändå låta bli att spela där eftersom stället är en varböld i det annars trevliga söder.

P.s Ljudteknikern hette Jesper och pratade stockholmska med göteborgsk brytning. typ "Aaa tja, jag äar liiite squeezed for time.. men ni kan stäalla upp earat gear på senön göbbar".

hahaha vilken underbar sågning. dit måste jag! ligger mitt emot meduza i gamla stan, på andra sidan vattnet från slussen.

Link to comment
Dela på andra sajter

på söder är det ju KGB man ska lira på. 😆

mysigt litet ställe med mkt atmosfär. vad jag kan minnas iaf. 😳

kgb har flyttat till malmskillnadsgatan. scenen är som mitt på dansgolvet, grymt skumt. men rätt häftigt. men det kan vara ett bra tips. dessutom räcker det med att 20 pers kommer för att det ska kännas fullt.

aha. när gjordes detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

på söder är det ju KGB man ska lira på. 😆

mysigt litet ställe med mkt atmosfär. vad jag kan minnas iaf. 😳

kgb har flyttat till malmskillnadsgatan. scenen är som mitt på dansgolvet, grymt skumt. men rätt häftigt. men det kan vara ett bra tips. dessutom räcker det med att 20 pers kommer för att det ska kännas fullt.

aha. när gjordes detta?

det vet jag faktiskt inte, skulle dit o kolla när några polare skulle spela så sa en av dom att det var på nytt ställe. det kan inte ha varit så längesen. har för mig att jag var påkgb innan dom flyttade.

Link to comment
Dela på andra sajter

på söder är det ju KGB man ska lira på. 😄

mysigt litet ställe med mkt atmosfär. vad jag kan minnas iaf. 😳

kgb har flyttat till malmskillnadsgatan. scenen är som mitt på dansgolvet, grymt skumt. men rätt häftigt. men det kan vara ett bra tips. dessutom räcker det med att 20 pers kommer för att det ska kännas fullt.

aha. när gjordes detta?

det vet jag faktiskt inte, skulle dit o kolla när några polare skulle spela så sa en av dom att det var på nytt ställe. det kan inte ha varit så längesen. har för mig att jag var påkgb innan dom flyttade.

aha. så står det altså till numera.

bra att du sa det, annars hade jag stått o bankat på dörren där de höll till förrut. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Södertörns Högskolas studenter ute i Flemingsberg har någon sorts musikförening (en polare var med och startade den när han gick där för ett par år sen), tror den heter "Music Force" och det skulle nog passa er bra. Garanterat dåligt gage men ska visst va ett bra ställe och spela på vad jag förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det löste sig fint med detta. Om två veckor spelar vi på Mosebacke, Club Up a Notch, tillsammans med ett stockholmsband som heter We Got Company. Det är en rätt så viktig spelning för oss, så det vore grymt att få bra publikstöd av en hord forumiter. IRL Stockholm? 🙂

Datum: 13 mars (torsdag)

Tid: 20:00

Entré: 60:-

Det finns förresten ett Facebookevent att bevaka om man vill.

Ses där?

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...