Jump to content
Annons

Nu är jag här


Pellesnusk

Recommended Posts

Hej!

Som många andra har jag hängt på forumet ett tag först innan jag nu kliver ut i rampljuset och skriver ner en presentation av mig själv!

30 år, bor i Sthlm, har spelat diverse instrument tidigare i livet (mest piano) men tappade orken/lusten någonstans på vägen. Har nu börjat spela lite igen och tänkte att det kunde vara kul att göra musik med datorn. Köpte lite beg prylar:

* Creamware Pulsar II Ljudkort

* Drumstation (vet att det finns mjukvara som simulerar 808/909 men tycker drumstation låter bättre....inbillning?)

* Nord modular (världens roligaste leksak!)

* Cubase

* Diverse pluggar

I min "studio" har jag en NAD-förstärkare och ett par gamla Dali-högtalare, får duga som monitorer. Har tack och lov en bättre stereo i ett annat rum, cd och förstärkare från Thule Audio, samt Mårten Designs Miles-högtalare. Har dessutom pga taskig akustik lekt lite med en Behringer UltraCurve Pro som rumskorrigerare, tog bort en del basproblem, men sabbade ljudet lite i övrigt.

Sedan har jag sedan tidigare två Technics 1200 + en mixer.

Är dessutom gammal DJ / skivsamlare. Har väl mest snöat in på gammal soul / funk / disco, men lyssnar dessutom på lite house / electronica / synt etc...

Kul att vara här på forumet, ska väl posta något låtförsök någon dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är dessutom gammal DJ / skivsamlare. Har väl mest snöat in på gammal soul / funk / disco, men lyssnar dessutom på lite house...

Verkar som du och jag har mycket gemensamt 😆

Välkommen!!!

Alltid kul med folk som har bra musiksmak! Kanske det blir tillfälle att byta lite musiktips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...