Jump to content
Annons

Problem med anslutning av högtalare med Konnekt 8!


Nikke K

Recommended Posts

Tjohoa!

Jag skulle vara överlycklig, har precis fått mitt nya TC Electronics Konnekt 8 FW, om det inte vore för den sakens skull att jag inte får något ljud ur mina högtalare. Jag får ljud i mina hörlurar men högtalarna hör jag bara ett surr ifrån.

Högtalarna är kopplade till en förstärkare och ifrån AUX-utgången med RCA kontakt kopplade in i AUX-in på ljudkortet. För att åstadkomma detta har jag köpt en vanlig 2 RCA hane-2 RCA hane och sedan kopplat på telekontakter då det är det som är ingången på ljudkortet. Kollar jag i ljudkortets mixer så har jag nivå i DAW men bara i hörlurarna...vad kan vara fel? Vore mycket tacksam för er hjälp!

Mvh Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
haha jag är ju pinsam : ) Nu funkar det galant! TACK! Återstår att testa hur det funkar med att spela in osv, återkommer : )

Vad har du för dator?

Är jätteintresserad av att höra hur konnecten fungerar

har själv tänkt skaffa ett till min iMac

men hört att det är en hel del problem med den kombinationen

Link to comment
Dela på andra sajter

haha jag är ju pinsam : ) Nu funkar det galant! TACK! Återstår att testa hur det funkar med att spela in osv, återkommer : )

Vad har du för dator?

Är jätteintresserad av att höra hur konnecten fungerar

har själv tänkt skaffa ett till min iMac

men hört att det är en hel del problem med den kombinationen

Jag har en vanlig pc med ett Asus moderkort. Jag är dock på väg (typ nästa lön) att uppgradera, antingen blir det en macbook eller så kör jag en ny stationär pc. So far är jag huuur nöjd som helst, kristallklart ljud med min ADK A51, gitarren har jag inte testat ännu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...