Jump to content
Annons

Behringer B-control + digi002r


Mingus

Recommended Posts

Annons

För er som saknar reglar kan jag varmt rekommendera Digidesigns egen Command 8.

Den är visserligen dyr, men den funkar kanonbra i både PT och andra musikapplikationer...(Digi hade lite problem med de första exemplaren, men det är fixat nu.)

Saknar vissa funktioner, men det kan vara för att jag tidigare vant mig med en Control 24.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skiljer lite i pris mellan Command|8:an och B-Controlen

US List Price: $1,295.00 (command|8)

US List Price: $259.99 * (B-Control Fader BCF2000)

*MSRP excl. VAT

Det går ju självlart inte heller att jämföra direkt heller.

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ju en helt annan grej att köpa command8, såklart. Om Behringeralternativet funkar ok så verkar det ju hur bra som helst.

Ingen annan som har provat ännu?

Jag får hem BCR2000 imorgon så jag kan ju ge dej en liten recension på den, visserligen inte det du frågade om men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

den här grejen verkar göra bra infrån sig i tester....

I computer music tidningen blev den

Winner of the COMPUTER MUSIC EDITOR’s CHOICE, PERFORMANCE and VALUE FOR MONEY AWARD

och i Future Music tidningen vann den

Winner of the FUTURE MUSIC PLATINUM AWARD

kanske man ska titta närmare på den här

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ju en helt annan grej att köpa command8, såklart. Om Behringeralternativet funkar ok så verkar det ju hur bra som helst.

Ingen annan som har provat ännu?

Jag får hem BCR2000 imorgon så jag kan ju ge dej en liten recension på den, visserligen inte det du frågade om men ändå.

Om du ska prova den tillsammans med PTLE så får du gärna lämna en rapport om hur det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ju en helt annan grej att köpa command8, såklart. Om Behringeralternativet funkar ok så verkar det ju hur bra som helst.

Ingen annan som har provat ännu?

Jag får hem BCR2000 imorgon så jag kan ju ge dej en liten recension på den, visserligen inte det du frågade om men ändå.

Om du ska prova den tillsammans med PTLE så får du gärna lämna en rapport om hur det funkar.

Jag kommer nog bara att använda den i Reason är jag rädd. 😏

Skulle fått den igår men det verkar som att postverket är segt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Nu gör vi ett till ryck. Dags att hosta upp lite information...Ni vet vilka ni är 😄

Övrig fråga; Hur fungerar det här med motorskjutreglage egentligen? Ställer dem in sig på rätt värde direkt när man laddar in låten....? För annars måste det ju bli helknepigt....

Måste dock erkänna att jag är jäkligt sugen på att köpa en sån här bara för att det ser så jäkla hett ut med ett motoriserat mixerbord i Studion 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gör vi ett till ryck. Dags att hosta upp lite information...Ni vet vilka ni är  🙂

Måste dock erkänna att jag är jäkligt sugen på att köpa en sån här bara för att det ser så jäkla hett ut med ett motoriserat mixerbord i Studion 🙂

Word!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
Northan (oregistrerad)

Nu har även jag blivit lite sugen på att köra BCF2000 med PTLE. Jag använder MBOXen för övrigt.

Nån som kör denna kombination och hur fungerar det?

Och låt säga att man har fler än 8 spår (typ alla låtar jag jobbar med) hur blir det då med spår 9 - 16?

Gör man nån mappning så man på ett enkelt sätt kan kontrollera även dessa spår utan att klicka med musen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har även jag blivit lite sugen på att köra BCF2000 med PTLE. Jag använder MBOXen för övrigt.

Nån som kör denna kombination och hur fungerar det?

Och låt säga att man har fler än 8 spår (typ alla låtar jag jobbar med) hur blir det då med spår 9 - 16?

Gör man nån mappning så man på ett enkelt sätt kan kontrollera även dessa spår utan att klicka med musen?

Man har två knappar [<-] [->] så man kan växla mellan de olika virtuella

kanalerna (PAGES) dvs 1-8, 9-16, 17-23 osv...

Tror dessa 2 knappar är mappade som standard.

Däremot har jag ingen som helst aning om den funkar i PT.

Låna en och prova ?

// S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...