Jump to content
Annons

Usb-hubbar


TheQuo

Recommended Posts

Annons
Jag har en DELTACO UH-710, 7-portar, funkar finfint. Det rekommenderas väl att det skall vara extern strömförsöjning och det är det till den jag har.

M.v.h. Coyster.

Har också en ifrån deltaco fast med 4-portar. Hämtar ström direkt ifrån datrons usb eller ifrån extern transformator om man vill. Den funkar klockrent och har aldrig krånglat. Dessutom grymt billig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en hama usb 2 hub med 4 ingångar, köpte den på elgiganten. Den rekommenderas INTE. När jag kör mitt externa ljudkort genom den så uppståd det dist. Så nu pluggar jag ljudkortet dirket i burken. Men klavaturen sitter fortfarande där och det fungerar bra.

Precis som andra skrivit tidigare så är det att rekommendera att du har extern strömförsörjning. Så det inte blir något problem med att den inte orkar driva de enheter du kopplar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en DELTACO UH-710, 7-portar, funkar finfint. Det rekommenderas väl att det skall vara extern strömförsöjning och det är det till den jag har.

M.v.h. Coyster.

Hur mycket kostar den och var köpte du den?

Jag har nu varit inne och tittat på NetOnNet och hittat två stycken som verkar intressanta.

Deltaco UH-710 och D-Link DUB-H7 någon som vet om det finns någon skillnad mellan dem förutom att D-link är 50 kr dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte häromdagarna en Sweex 4 portars usb hub för 95 spänn, funkar prima för mig, men jag ska nog tillägga att jag endast kör mus och tangentbord genom den just nu.

Tänk dock på att en hub som splittar en port aldrig får ut samma hastighet som om du hade samma antal portar på datorn, så att ansluta ett ljudkort till hubben, till exempel, är inte att rekommendera.

Den ända minus sidan jag ser med min usb hub är väl att en strömförsöjningskabel inte medföljde men till det priset jag betalade så kan man inte förvänta sig det heller.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=63281

Link to comment
Dela på andra sajter

D-link funkar bra tycker jag, har själv haft en i ett par år inte krånglar på något sätt o verkar därmed bra. Approved by the Pig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en DELTACO UH-710, 7-portar, funkar finfint. Det rekommenderas väl att det skall vara extern strömförsöjning och det är det till den jag har.

M.v.h. Coyster.

Hur mycket kostar den och var köpte du den?

Jag köpte den från en datorbutik i Haparanda, men kommer inte exakt ihåg vad den kostade, jag tror det var en bit under 200 spänn. Använder den oxo bara för USB nycklar (Ilok, syncrosoft mm), men den har aldrig krånglat.

M.v.h. Coyster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en DELTACO UH-710, 7-portar, funkar finfint. Det rekommenderas väl att det skall vara extern strömförsöjning och det är det till den jag har.

M.v.h. Coyster.

Hur mycket kostar den och var köpte du den?

Jag köpte den från en datorbutik i Haparanda, men kommer inte exakt ihåg vad den kostade, jag tror det var en bit under 200 spänn. Använder den oxo bara för USB nycklar (Ilok, syncrosoft mm), men den har aldrig krånglat.

M.v.h. Coyster.

Hur fungerar usb huben att driva hårdisk, kamera, mp3 spelare och liknande? är det någon skillnad mellan olika hubbar (som har lika många ingångar)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fungerar usb huben att driva hårdisk, kamera, mp3 spelare och liknande? är det någon skillnad mellan olika hubbar (som har lika många ingångar)?

Jag skulle inte rekommendera att du kör så pass mycket krävande saker genom en USB hub, du kommer förlora dyrbar överföringshastighet. En USB hub är bättre att använda för enheter som inte kräver så mycket dataöverföring, såsom mus och tangentbord.

Och jag tror inte det skiljer sig mycket mellan hubbarna förutom livslängd, märke, utseénde och material. Så det är bara att välja och vraka och se vad som passar just din plånbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...