Jump to content
Annons

Ljudinspelning i FL

maxcavalera

Recommended Posts

Hur funkar det egentligen med ljudinspelning i Fruityloops? Någon som har försökt? Finns möjligheten att spela in flera kanaler samtidigt?`Om det är någon som använt FL till detta skulle det vara kul att höra om dennes erfarenhet, vet ju självklart att detta inte är främsta men skulle vara kul att höra om era erfarenheter.

Annons
Hur funkar det egentligen med ljudinspelning i Fruityloops? Någon som har försökt? Finns möjligheten att spela in flera kanaler samtidigt?`Om det är någon som använt FL till detta skulle det vara kul att höra om dennes erfarenhet, vet ju självklart att detta inte är främsta men skulle vara kul att höra om era erfarenheter.

Tja! hur menar du med hur det funkar? om det funkar bra/dåligt eller hur man gör för att spela in? Själv så spelar jag in nästa hela tiden från min hårdvarusynth och det funkar riktigt bra! Har inte provat att spela in på flera kanaler samtidigt eftersom mitt ljudkort bara har 1 st input!=)

Hur funkar det egentligen med ljudinspelning i Fruityloops? Någon som har försökt? Finns möjligheten att spela in flera kanaler samtidigt?

Har inte köpt något mixer bord ännu så har som inte hunnit prova att spela in flera instrument samtidigt, men det skall gå.

Går jättebra att spela in rösten och keyboarden i alla fall.

Finns en bra guide på flstudio.com

Länk till den finns här

Tackar, känner att jag måste prova =) använder du dig av detta och använder du det hellre än tex nuendo, pro tools osv.?

Jag kan inte säga att jag hellre använder FL framför Nuendo eller Cubase för att jag inte använt andra program speciellt mycket.

Jag har använt FL sedan 2.5 (tror jag det var) (då det hette Fruityloops) och fastnade för det redan då.

Nuendo och PT har jag aldrig testat om jag ska vara ärlig.

Jag har testat spela in gitarr och sång samtidigt i FL och det funkar väldigt bra (behöver en annan mick bara 😱 )

Edited by Chris_Emil