Hagelberg Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 LÅTNAMN: get along without you ARTIST/GRUPP: peking tights GENRE: ambient LÅTLÄNGD: 5:26 KOMPOSITÖR: peking tights PRODUCENT: peking tights EV. MEDVERKANDE: n/a INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: ogg vorbis STORLEK: 4.6 megabyte STATUS: färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag ska bli kul å höra vad ni tycker! peace
Diwic Posted October 3, 2004 Posted October 3, 2004 Oj, det här var svårt att sätta betyg på...jag är nog inte så van vid genren, så det får bli blankröst. Jag gillar piano-grund-temat och basen. Men det händer lite för mycket "konstiga" saker i form av break och annat. Men det ska säkert vara så i den här genren? // David
VacUm Posted October 3, 2004 Posted October 3, 2004 Lite meningslöst, men gillade slutet skarpt. Vilka plattor har du samplat från? Tycker mig känna igen massa grejjor men kan inte placera dom.
Lindeberg Posted October 3, 2004 Posted October 3, 2004 Ambitiöst som bara fanken, men svårlyssnat. Jag har svårt för genren - men toppbetyg för det tekniska!
peppemannen Posted October 3, 2004 Posted October 3, 2004 Ja detta är inte något hopsvängt på fyra minuter. Mkt jobb nerlagt på rytmer, sköna rytmer. Jag har dock svårt att se sambandet i det hela.. jag tappar tråden. Ok..pianot håller ihop det hela någorlunda. Det beror förmodligen på min ovana inom genren. Ljudmässigt är det snyggt. Snygg slapbas.
staf Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 Svinbra prodd. Skum handling. Stör mig lite på takten. = FETT
Hagelberg Posted October 4, 2004 Author Posted October 4, 2004 Schysst att ni lyssnat å tyckt! Hmm... ja det är alltid lite skumt när man får kommentarer på det man gjort. För mig känns det här som en vanlig pop-låt.. haha! 😳 Många som skriver att det "kanske ska vara så i den här genren", vad är det för genre tycker ni? Återigen, tack!
Hagelberg Posted October 7, 2004 Author Posted October 7, 2004 shit. Ganska många visningar, men inga nya svar? Kom igen å droppa comments! peace
Hagelberg Posted October 8, 2004 Author Posted October 8, 2004 (edited) Kan inte lyssna på ogg. Mp3? 😉 haha!! don´t get it started Egghuvud! 😆 EDIT: Ska försöka få upp den som Mp3 snart... sitter på jobbet nu... peace Edited October 8, 2004 by Hagelberg
MusicGene Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 Klart värt att lyssna på. Jag tycker det hela hålls ihop på ett bra sätt, lite tråkigt att du går på vanlig fjärdedelstakt på slutet dock 😆
Hagelberg Posted October 8, 2004 Author Posted October 8, 2004 Klart värt att lyssna på. Jag tycker det hela hålls ihop på ett bra sätt, lite tråkigt att du går på vanlig fjärdedelstakt på slutet dock hmm... svårare att loopa om den samplingen i 7/4-takt.. 😠
Recommended Posts