Jump to content
Annons

ny låt karl


karl

ljudbild sångljud bi-ljud  

13 röster

  1. 1. ljudbild sångljud bi-ljud

    • 1.NEJ
      0
    • 2.Börja om
      0
    • 3.Ok
      4
    • 4.bättre än
      7
    • 5.?
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN:yyyy

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2:06

KOMPOSITÖR:karl

PRODUCENT:same

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK:2,9 mb

STATUS: Halvfärdig skiss

LÅTLÄNK: Låten ligger nere just nu....

Lyssningen gör sig fortfarande bäst i lurar( tror jag)

Lite abrubt avslut....sx buggar för mig....

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Knäpp virvel vid 0:26 sådär precis lite halvotajt.

Det är ingen virvel, det är nå't barn som påkallar uppmärksamheten just när jag tryckt på recordknappen :rolleyes: ...."svett" sånt är livet

karl

Underbart! Ännu mera Gabriel! 😲 Behåll det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra. Sångljudet är underbart. Mycket nära och mycket bra. Det svajade lite på något ställe i körerna, men det gör inget. Lite mer bas kanske? 🙂

barnets påkallande låter effektfullt, men det var lite skrammel eller byxfrasande eller så precis i inledningen som kanske skulle bort. Ett gitarrsolo kanske?

Ser verkligen fram emot att få höra hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Android skrev:

Får man bara fråga varför?

Ingen speciell anledning men mixen är gjord med lurar pga avsaknad av monitorer och jag fick för mig att om man lyssnar på samma sätt som jag mixat kanske man får en rättvisare ljudbild på det sätt jag tänkt mig....

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Android skrev:
Får man bara fråga varför?

Ingen speciell anledning men mixen är gjord med lurar pga avsaknad av monitorer och jag fick för mig att om man lyssnar på samma sätt som jag mixat kanske man får en rättvisare ljudbild på det sätt jag tänkt mig....

karl 🙂

Ok, då förstår jag...

Men blir det inte lite "fel" iallafall då? Om alla bara påpekar sånt som dom hör i lurar, så får du ju inte reda på de eventuella knasigheter som man inte hör i lurar...

Jaja, petitesser, antar att folk gör som dom vill iallafall... Jag blev som sagt bara nyfiken på varför du skrev som du gjorde.

Edit: Skön låt förresten! 😆

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud skrev: (denna manöver då jag inte fattar hur ni gör med QUOTE)

Ett gitarrsolo kanske?

Själv är jag ej kapabel att lägga ett solo, men om jag lägger ut en solovers kan någon som har lust fritt få lägga ett solo.... 😆 eller flera gitarrgurus så kan man jämföra 🙂😎 B) 😎 B)

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

android skrev:
Ok, då förstår jag...

jag greppar inte det här med quote????

Klicka bara på "citera" vid meddelandet du vill quota. Då får du med alla "taggar" (heter det väl?) och sånt. Sen kan man ju möblera om lite i det efter man tryckt på "förhandsgranska inlägg", så att man får det som man vill. Ja, så gör jag iallafall, men det kanske inte blev nåt bättre efter min så kallade "förklaring"...

Men hörde du några fadéser i högtalarna?

Jag är åandrasidan ovan att höra det i hgt...

Nä, jag tycker att det låter bra.

Tyckte iofs att det brusade en del i början och så var det ju lite väl mycket slammer som nån annan skrev... Den där barnolyckan höll förresten just på att skrämma slag på mig när jag vred upp ljudnivån... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

android skrev:
Ok, då förstår jag...

jag greppar inte det här med quote????

Klicka bara på "citera" vid meddelandet du vill quota. Då får du med alla "taggar" (heter det väl?) och sånt. Sen kan man ju möblera om lite i det efter man tryckt på "förhandsgranska inlägg", så att man får det som man vill. Ja, så gör jag iallafall, men det kanske inte blev nåt bättre efter min så kallade "förklaring"...

Men hörde du några fadéser i högtalarna?

Jag är åandrasidan ovan att höra det i hgt...

Nä, jag tycker att det låter bra.

Tyckte iofs att det brusade en del i början och så var det ju lite väl mycket slammer som nån annan skrev... Den där barnolyckan höll förresten just på att skrämma slag på mig när jag vred upp ljudnivån... 😮

Man tackar.....

karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Associerar till Nils Erikson, som vi skrivit om i Studio. Men så har han ju också kallats "en svensk Peter Gabriel"...

/Mats

Nils Erikson ? Svenskättling? Har inte hört honom....

karl 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...undrar om jag har lyssnat på samma låt som ni... här är det en megastor hammondorgel som ligger framför allt annat i mixen vilket är rätt jobbigt, och jag hör då inget konstigt vid 0:26, fastän jag försöker.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...undrar om jag har lyssnat på samma låt som ni... här är det en megastor hammondorgel som ligger framför allt annat i mixen vilket är rätt jobbigt, och jag hör då inget konstigt vid 0:26, fastän jag försöker.

// David

Helt rätt David...tvärfel version, men nu är det samma som alla har lyssnat på...

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.... Är det mina lurar eller är det nån som fått för sig att han sjunger falskt?? Alldeles för mycket Autotuner för min smak. Låter som Cher-light...

Var väldigt mycket bättre innan!!

Annars är det ju fortfarande en schysst låt, de nya trummorna låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.... Är det mina lurar eller är det nån som fått för sig att han sjunger falskt?? Alldeles för mycket Autotuner för min smak. Låter som Cher-light...

Var väldigt mycket bättre innan!!

Annars är det ju fortfarande en schysst låt, de nya trummorna låter bra.

Inte kul att jämföras med en sextioåring som spänt upp skinnet men jag ställde nog in det hela lite för tajt...sorry 🙂

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tycker det låter skitbra. Låter mycket demo om det hela

Det är det som är problemet, alla mina alster lyfter inte över demonivån...även så att säga dom i mina öron färdiga låtar....

Högst deprimerande och frustrerande, men kan det vara utrustningen och inspelningstekniken? 🙂

karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag ej kapabel att lägga ett solo, men om jag lägger ut en solovers kan någon som har lust fritt få lägga ett solo.... 😲 eller flera gitarrgurus så kan man jämföra 😄🙂😄🙁😎

karl 😳

Jag lägger gärna ett solo om du vill. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hur vill du ha solo versen, du kan ju lyssna på bägge versionerna, den sista kanske duger.... eller så måste jag börja mecka....och tack för erbjudandet, du har fria händer

karl 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter skitbra. Låter mycket demo om det hela

Det är det som är problemet, alla mina alster lyfter inte över demonivån...även så att säga dom i mina öron färdiga låtar....

Högst deprimerande och frustrerande, men kan det vara utrustningen och inspelningstekniken? 😆

karl

Ligger väl mestadels i trumprogrammeringen, keyboardspelet och mix. Har nog inte med din hårdvara att göra alls.. Börja med att skaffa bättre trumljud, lägg ner mer tid på programmeringen.. Så höjer sig allt ett eller fler snäpp skulle jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...