Jump to content
Annons

ny låt karl


karl

ljudbild sångljud bi-ljud  

13 röster

  1. 1. ljudbild sångljud bi-ljud

    • 1.NEJ
      0
    • 2.Börja om
      0
    • 3.Ok
      4
    • 4.bättre än
      7
    • 5.?
      2


Recommended Posts

En låt helt i min smak. Men känns lite som en "mellanlåt" som man klämmer in mellan de mer episka alstren. Med en Avatar som din så förstår du vad jag menar.

Fast det beror ju på vad man vill med låten; då kommer hela den här arr. diskussionen upp.

Men jag vill lyssna igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle kunna tänkt mig att att byta ut trummorna mot nån annan form av rytminstrument. Inte nödvändigtvis perc. fast kanske en del etniska instrument. Varför inte en sågtandssynt, pink noise.? Eller inget alls. Gör flera helt olika versioner!!

Jag tror inte att det är trumljuden i sig som är problemet utan att det inte passar med ett komp som llåter maskin till en låt som förmedlar känslosamhet (är det ordet jag söker?).

Mycket fin sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
en del etniska instrument. Varför inte en sågtandssynt, pink noise.? Eller inget alls. Gör flera helt olika versioner!!

Jag tror inte att det är trumljuden i sig som är problemet utan att det inte passar med ett komp som llåter maskin till en låt som förmedlar känslosamhet (är det ordet jag söker?).

Mycket fin sång!

Alltså... det jag behöver är en producent? 🙂

Tack för sångomdömet... 😉

Länken igen Karlmusic så slipper man gå till första sidan....men gå gärna in och lägg din röst...

karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Producent, ja...

Det är väl det som är fördelen att jobba i ett band. Dels att alla är med och har sina synpunkter. Dels att man lever med låtarna under längre tid i replokal och på spelningar och utvecklar dem efter hand. Det är ju lätt gjort att prova på helt nya arr när man tröttnat på något.

När man däremot sitter och pular själv så är det alldeles för jobbigt att kasta allt man gjort och börja på ruta ett igen. Man sitter ju inte heller och repar sina låtar utan jobbar mot ett mål, nämnligen att bli "klar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt, du verkar ha koll på läget....

Att spela i grupp har sina fördelar som du säger men beroende hur drivande man är i skapandeprocessen kan det vara helt Ok att vara helt kompromisslös framför datorn hemma, man behöver inte ge avkall på sina idéer vilket som du säger kan medföra att materialet inte når sina ev. höjder.. knepigt det där...

För mig personligen funkar det inte att stå mala i replokalen 3-4 dag/vecka då jag har fullt upp med att vara Pappa osv.( men allt har sin tid) därför är datorn en ventil för mitt skapande men nog är det optima att musicera ihop med andra....helt klart...

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

nå'n som har pejl på sjyssta trumljud???

karl 🙂

Har samplat en hel del själv, men allt är i exs-format. Det mesta ligger faktiskt ute fritt att tanka. Kan du konvertera/kör exs-samplern så hoppa in o ladda..

http://rougin.limmared.com/exs.html

Mycket är nästan helt rått (helt omixat) för att man ska kunna ge ljuden sin egna touch, men mycket låter rätt OK ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...