4Trax Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 (redigerat) Nu Ă€r det i alla högsta grad dags att inhandla klappar. MIN PERSONLIGA MARDRĂM! Vill ha tips (och sĂ€kert ocksĂ„ mĂ„nga andra) pĂ„ klapper till allt frĂ„n 10 - 100Ă„ringar . men helst de mest fyndiga idĂ©er. De tips jag kan ge och de Ă€r inte sĂ„ fyndiga frĂ„n tidigare Ă„r Ă€r -Teaterbiljetter -Konsert -Spa presentkort -Vinproving presentkort ????? torka Till en kille Ă€r det ju inte sĂ„ svĂ„rt, bara det Ă€r el/bensin-drivet! Bra tips att skicka julkort Ă€r att hĂ€mta flyttkort (fri porto) juldekorera om dess framsida och skicka till slĂ€ckt o vĂ€nner. Gjorde det en gĂ„ng som fattig student men det visade sig att det var nog bara jag som tyckte det var roligt. Skickas helst till kompisar med humor. Vet iof inte om flyttkorten fortfarende Ă€r gratis det var ett tag sen jag gjorde det. đ Redigerat 15 december 2007 av 4Trax
Hellpig Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Borde kanske ligga under offtopic om det inte handlar om musik-julklappar... đ SjĂ€lv har jag nĂ€stan inte köpt nĂ„got alls, det fĂ„r tjejen sköta om. LĂ„ter kanske ego men eftersom vi oftast har helt olika Ă„sikter och hon Ă€r den som bryr sig mest sĂ„ Ă€r detta en god fördelning! đ SjĂ€lv skall jag bege mig ut nĂ€sta fredag och handla till henne - helt fel tidspunkt givetvis.
Claes Holmerup Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Vi har slutat ge julklappar till andra vuxna, men mellan paren brukar det bli en del, ibland "maskerade" som klappar frÄn tomten eller frÄn utekatten som kommer pÄ besök, fÄglarna eller annat... VÄra förÀldrar brukar förstÄs ocksÄ ge till sina barn - sÄ man fÄr kÀnna sig som barn igen pÄ julafton. Barnen i nÀrmaste familjekretsen brukar dÀremot fÄ gott om klappar. Min sambo brukar fixa alla klappar. Hon Àr förtidspensionerad, sÄ hon tycker bara att det Àr kul att fÄ lite att göra - sÄ jag behöver bara köpa klappar till henne. Det blir ofta nÄgot eller nÄgra av följande: handskar, fÄrskinnstofflor, parfym, almanacka, CD eller DVD, presentkort till spa-behandling, stickers att sÀtta pÄ brev (hon har nÄgra brevvÀnner) etc - ja lite av varje, helt enkelt... Mina egna julklappar till mig sjÀlv, bestÄr i lite mer akustikbehandling, troligen ocksÄ nÄgon ny intressant preamp (har inte bestÀmt mig Ànnu) - kanske en Neve - och en NAS som Àven fungerar som uPNP-server för att kunna köra musik till bÄde min nya receiver (Denon SVR-3808) och datorn - och dÀrmed slippa byta CD-skivor i vÀxlaren eler ta in dem till datorn, utan i stÀllet kunna föra över alla skivor till hÄrddisk och köra direkt dÀrifrÄn.
musik (oregistrerad) Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 mellan paren brukar det bli en del, ibland "maskerade" som klappar frĂ„n tomten eller frĂ„n utekatten som kommer pĂ„ besök, fĂ„glarna eller annat... Maskerade? Ăr det t.ex. "oj dĂ„, hĂ€r var visst nĂ„t som katten drog in, tror det var till er... Ă€ven om...ja, det Ă€r ju ingen julklapp eller sĂ„..."
musik (oregistrerad) Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Vi (=jag) funderade om vi detta Äret skulle enbart ge julklappar till oss sjÀlva, men sÄ bestÀmde vi (hoppas jag) att bara ge julklappar för max 100 kr till var och en, innebÀrande att var och en köper för 300 SEK alltsÄ. En utmaning! Funderar pÄ att köpa nÄt till mig sjÀlv som alla har kul av under julen ocksÄ. :musik
IDF Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 jag har köpt nya trummor till mig sjĂ€lv i julklapp.. đ ska köpa lite annat gött imrgn, och har bestĂ€llt en sak till frugan.. kommer nog bli en dyr jul.
Leeroy (oregistrerad) Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 1 Musmatta med en fyllebild pÄ den som ska fÄ julklappen 2 Pressentkort pÄ typ à hlens eller nÄgot stort varuhus, (jag skulle vilja ha ett pÄ classolsson:D) 3 En höjdare till mor Àr ju en bild, blir alltid lika glad^^ spelar ingen roll. Eller en makaroitavla ^^ 4 Sprit ( nÄn travel pack med olika vodkasmaker och nÄgon god utblandning) Eller en dyr wisky (stavning) 5 Cigarr till far alltid uppskattar Àven om man e ikkerökare (: NÄgra sköna tisps frÄn morrontrötta mig:D Ha en fortsatt trevlig dag! och en god jul (:
DrHans Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag gillar att ge julklappar. Jag har köpt till 23 personer i Är. Skrev upp en lista igÄr. Blir bara fler och fler för varje Är, tyckte det var mÄnga förra Äret dÄ var det ca15-16st. Fick bli lite billigare grejer i Är dock annars hade jag blivit fattig. Min flickvÀn fick iofs en Epiphone Dot men det var i samanslagen julklapp och födelesedagspesent. Jag har fÄtt ett par Adam A7, en Emu Sub och en pod X3 i julklapp av mig sjÀlv redan. ;-)
Assar Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Leksaker, böcker och klÀder till ungarna i slÀkt och bekantskapskrets. En lugn och skön hemmajul till sambon (som just fyllde Är och fick ett rejÀlt bidrag till en systemkamera). Kanske en POD XT till mig sjÀlv. Och sÄ Àr jag barnsligt sugen pÄ en sÄn hÀr. Inte för att den Àr sÄ himla bra eller nödvÀndig utan för att den Àr sÄ söt. Samt med en viss baktanke om att locka in barnbarnet pÄ gitarrvÀgen.
tbruce Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag önskar mej bara saker som har med musikskapande att göra. Ackegitarr, rimlexikon, hĂ„rddisk och flygbiljetter. JodĂ„, man skriver jĂ€ttebra musik pĂ„ flygplan. Vad jag ska ge till andra har jag inte riktigt klurat ut Ă€n dock... lite skivklappar blir det nog iofs. Och böcker. Saker som smakar gott. Lite sĂ„nt. Ăh, det Ă€r ju en hel vecka kvar.
4Trax Postat 17 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 17 december 2007 Tack för svaren. En del bra grejor faktiskt! De bĂ€sta tipsen Ă€r ni som köpt nĂ„t till er sjĂ€lva ....det har inte jag gjort eller ens tĂ€nkt pĂ„ Ă€n. đ
Gain Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Vi (=jag) funderade om vi detta Ă„ret skulle enbart ge julklappar till oss sjĂ€lva, men sĂ„ bestĂ€mde vi (hoppas jag) att bara ge julklappar för max 100 kr till var och en, innebĂ€rande att var och en köper för 300 SEK alltsĂ„. En utmaning! Funderar pĂ„ att köpa nĂ„t till mig sjĂ€lv som alla har kul av under julen ocksĂ„. đ :musik Guitar Hero 3..dubbla gitarrer och julen Ă€r rĂ€ddad (för alla đ )
svante Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Gravid syster = Wiikonsol med supermario galaxy samt extra handkontroller Vegan syster = Vegetariska Kokböcker med massa recept samt köksmaskin SvĂ„ger = Ingen jĂ€vla aning, kanske 2 sĂ„na dĂ€r radiostyrda helikoptrar som kan skjuta ner varann med ir-strĂ„lar eller sprit FlickvĂ€n = Ingen aaaaaning!!! HJĂLP!! Sprit? Mja, kanske nĂ„n trevlig skiva? Parfym=boooring och snuva. Man borde ju skriva en lĂ„t eller nĂ„t....men....klyyyshigt...pinsamt? Modigt?...Ă€h, det blir sprit. Far = Sopranos sĂ€song 1 Mor = Snygg lykta som jag inte ids beskriva Systerbarn = Rita o kludda saker inkl en elektrisk airbrush för barn. Den sĂ„g rolig ut. Hundarna = ben Thats it.
Overkill Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag köpte en fotobok om the Beatles igÄr som jag ska ge till pappa. Den var rÀtt frÀck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars fÄr vÀl jag lÀsa den.
Assar Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 FlickvĂ€n = Ingen aaaaaning!!! HJĂLP!! En sjysst borrmaskin, en gosig tröja eller ett gĂ€ng bra pocketdeckare? đ
musik (oregistrerad) Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 (redigerat) Det som förbisetts hĂ€r katastrofalt mycket Ă€r alla julklappar som man kan tillverka sjĂ€lv och ge bort. NĂ„gon nĂ€mnde en sĂ„ng - det Ă€r mycket bra. Ănnu större Ă€r att ge bort en hel cd som man komponerat sjĂ€lv. Alternativt en cd eller dvd man brĂ€nt och gjort flashigt konvolut och booklet till, om nĂ„n favoritartist/band. Man kan sticka en tröja. Baka lyxkonfekt, vilket jag sjĂ€lv gjort och gett bort. Blev mycket uppskattat. Slutade med att det affĂ€rsköpta godiset bara blev liggande dock... Rita en serietidning och ge minsta syskonet. đ :musik Redigerat 17 december 2007 av musik
IDF Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag köpte en fotobok om the Beatles igĂ„r som jag ska ge till pappa. Den var rĂ€tt frĂ€ck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars fĂ„r vĂ€l jag lĂ€sa den. jisses.vart hittade du den?? det skulle sitta som en smĂ€ck till mor o far.. đ
4Trax Postat 17 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 17 december 2007 Det som förbisetts hĂ€r katastrofalt mycket Ă€r alla julklappar som man kan tillverka sjĂ€lv och ge bort. NĂ„gon nĂ€mnde en sĂ„ng - det Ă€r mycket bra. Ănnu större Ă€r att ge bort en hel cd som man komponerat sjĂ€lv. Alternativt en cd eller dvd man brĂ€nt och gjort flashigt konvolut och booklet till, om nĂ„n favoritartist/band. Man kan sticka en tröja. Baka lyxkonfekt, vilket jag sjĂ€lv gjort och gett bort. Blev mycket uppskattat. Slutade med att det affĂ€rsköpta godiset bara blev liggande dock... Rita en serietidning och ge minsta syskonet. đ :musik HĂ„ller med dĂ€r man byter ju bara pengar! Har spelat in julfilmer nĂ€stan varje Ă„r som hela slĂ€ckten kan titta pĂ„. Mest bizzart och sjuka men j*vligt uppskattad. Tar typ 2 veckor och sammanstĂ€lla en sĂ„n film. Sitter oftast pĂ„ julaftons morgon med eftertexter och svettig panna. Men Ă€ndĂ„ sĂ„ undrar de var presenterna Ă€r!??
4Trax Postat 17 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 17 december 2007 Gravid syster = Wiikonsol med supermario galaxy samt extra handkontroller Vegan syster = Vegetariska Kokböcker med massa recept samt köksmaskin Hmm... inte helt schysst fördelning. đ Grymt att fĂ„ en Wiikonsol. Och supergrymt att fĂ„ en veggo-bok om man gillar sĂ„nt! đ
IDF Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Gravid syster = Wiikonsol med supermario galaxy samt extra handkontroller Vegan syster = Vegetariska Kokböcker med massa recept samt köksmaskin Hmm... inte helt schysst fördelning. đ Grymt att fĂ„ en Wiikonsol. Och supergrymt att fĂ„ en veggo-bok om man gillar sĂ„nt! đ jag brukar ge frugan kokböcker.. det Ă€r alltid uppskattat.. tĂ€nkte ge henne ngra köksredskap iĂ„r, men det kan lĂ€tt tas som en pik.. đ vore inte sĂ„ snĂ€llt..
Overkill Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag köpte en fotobok om the Beatles igĂ„r som jag ska ge till pappa. Den var rĂ€tt frĂ€ck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars fĂ„r vĂ€l jag lĂ€sa den. jisses.vart hittade du den?? det skulle sitta som en smĂ€ck till mor o far.. đ Den fanns pĂ„ Bokia (149:-) och pĂ„ Ica Maxi (129:-). LĂ€nk till den pĂ„ adlibris: HĂR
Assar Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 (redigerat) à rets mest vÀlbehövliga julklapp Àr precis ivÀgskickad; 600 kr till en symaskin Ät mitt fadderbarn (numera 17 Är) i Benin, som började sin sömmerskeutbildning nu i somras. Plötsligt kÀndes alla andra juklappar helt jÀvla onödiga ... Barnfonden Redigerat 17 december 2007 av Assar
Assar Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 ... och dÀrmed drabbades alla plötsligt av vÀlgörarprestationsÄngest ... Sorry, det var inte meningen att sabba shoppingglÀdjen. Det Àr trots allt det julen handlar om. Kom igen nu, vad köper ni för roliga och helt onödiga prylar?
IDF Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Jag köpte en fotobok om the Beatles igĂ„r som jag ska ge till pappa. Den var rĂ€tt frĂ€ck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars fĂ„r vĂ€l jag lĂ€sa den. jisses.vart hittade du den?? det skulle sitta som en smĂ€ck till mor o far.. đ Den fanns pĂ„ Bokia (149:-) och pĂ„ Ica Maxi (129:-). LĂ€nk till den pĂ„ adlibris: HĂR ahh.. fan va GĂTT.. dĂ„ blir det en sĂ„dan..t ack för tipset.. en rolig bok till ngn som gillar mat och laga mat Ă€r indiska kokbĂ€cker.. finns mkt mkt mkt mkt roligt att hĂ€mta ur den indiska matkulturen.
Pelle Rylander Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 BOKIA???? Dyrt..... KOlla min hemsa istĂ€llet: www.bokknallen.se hehe... Mej julklappar redan?? Ăn Ă€r det lĂ„ngt till jul!
musik (oregistrerad) Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Ă rets mest vĂ€lbehövliga julklapp Ă€r precis ivĂ€gskickad; 600 kr till en symaskin Ă„t mitt fadderbarn (numera 17 Ă„r) i Benin, som började sin sömmerskeutbildning nu i somras. Plötsligt kĂ€ndes alla andra juklappar helt jĂ€vla onödiga ... Barnfonden Lyfter pĂ„ hatten! đ
Claes Holmerup Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 ... och dĂ€rmed drabbades alla plötsligt av vĂ€lgörarprestationsĂ„ngest ...Sorry, det var inte meningen att sabba shoppingglĂ€djen. Det Ă€r trots allt det julen handlar om. Kom igen nu, vad köper ni för roliga och helt onödiga prylar? đ Den perfekta julklappen om man vill bidra till vĂ€lgörenhet, Ă€r annars Kontrollrummets julskiva - dĂ€r all behĂ„llning gĂ„r till RĂ€dda Barnen, helt oavkortat. đ
Johan Royen Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Ăöh, julklappar var det ja... Kan ju knappt komma pĂ„ vad jag vill ha sjĂ€lv, hehe. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag kommit pĂ„ att brorsan ska fĂ„ ett par nya datorhögtalare. De han har Ă€r rĂ€tt skruttiga. Sen fyller han Ă„r den 23 ocksĂ„, sĂ„ dĂ„ ska man skaffa en födelsedagspresent och klappar till mamma och pappa. Det blir till att stressa ihjĂ€l sig i helgen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.