Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Undrar om nån kan hjälpa mig.

Jag installerade Cubase LE 4. Funkade bra men ett mindre problem uppstod varpå jag rekommenderades att avinstallera och nyinstallera.

Nu har det uppstått ett nytt problem. När jag ska registrera Cubase igen så går jag som vanligt in på Steinbergs sida. Jag väljer reinstall och de efterfrågar "New e-license". Där har ni mitt problem. Jag har e-licensen från förra installationen men den funkar inte. För att ladda ner en ny via License Control Center efterfrågas aktiveringskod. Jag slår in den jag fick från Steinberg, men nej du, den har ju redan använts en gång. Återvändsgränd! Hur 17 går jag vidare???

Vore hemskt glad för lite hjälp...

Annons
Posted

Låter som att du skulle maila till Steinberg och säga som

de gjorde allra sist i Finding Nemo: "Now what?" 😛

  • 2 weeks later...
Posted
Ring supporten på MI7, så löser de säkert problemet. Killarna där brukar kunna reda ut alla möjliga frågor. 😄

Pratade med de igår och då sa de: "jag är ledsen men LE har vi inte support för eftersom vi inte säljer det. Cubase LE säljs bara tillsammas med hårdvara som ljudkort t ex och det är hårdvarutillverkaren som sköter supporten."

Posted
Ring supporten på MI7, så löser de säkert problemet. Killarna där brukar kunna reda ut alla möjliga frågor. 😕

Pratade med de igår och då sa de: "jag är ledsen men LE har vi inte support för eftersom vi inte säljer det. Cubase LE säljs bara tillsammas med hårdvara som ljudkort t ex och det är hårdvarutillverkaren som sköter supporten."

Maila din hårdvarutillverkare.

M-Audio var hur bra som helst när jag tog kontakt med dem.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.