Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej alla,

Första posten här...verkar vara ett grymt forum.

För några år sen satt jag och klippte samplingar i Acid Pro, förmodligen ett riktig nybörjarprogram men jag saknar det jättemycket för det var så överskådligt.

Jag sitter en del med drumpatterns i FL Studio men letar efter ngt som är lika lättöverskådligt som Acid var för att klippa samplingar. Alltså bara ett program där jag kan lägga upp en trumloop och en sampling under på nytt spår som jag klippa till att passa mina trummor.

Hoppas jag inte förklarade alltför otydligt nu..

Tack på förhand guys!!

P.S

Programmet får gärna vara billigt.

Annons
Posted

Spana in Sequel. Det har gjorts av Steinberg som ligger bakom bland annat Cubase och Nuendo.

Har själv inte testat det, men det jag läst om det verkar suveränt, särskillt för den billiga pengen: 995 kr.

Mer info på 4sound och hos Steinberg.

Posted

Som jag förstår vill NewbieNoodles inte enbart choppa loopar utan även göra musik med dem... eller?

Ett program som jag tycker mycket om är Cakewalks Project5 v2 som är väldigt lätt att använda. Dessutom får jag nog påstå att det är det absolut roligaste musikprogrammet jag använt.

Någon kommer förmodligen att tipsa dig om Ableton Live också. Live är populärt men jag har inte själv någon särskild erfaranhet av det.

• 4 weeks later...
Posted

dra ut en loopregion

ev. justera grid och region

mute på dom spår som inte ska ingå

högerklicka på regionen

välj "render to new track"

glöm inte att markera "render loop region only"

🙂