Jump to content
Annons

Snälla hjälp! Problem med Cubase SX 3


Bondesson (oregistrerad)

Recommended Posts

Bondesson (oregistrerad)

Okej, jag och min kompis har spelat in massor av låtar.. nästan klara med vårt första album, så helt plötsligt en dag så fick inte micen nån kontakt med cubase.. kommer inga singaler, så vi kan inte spela in sången längre 😄 detta har varat i snart en vecka och vi fattar inte vad som är problemet... Jag vet inte riktigt hur man fixar sånt..

Kort information: Vi använder = E-MU 1820m, och en sjukt bra mic ( som vi fått låna) det är en Brauner Valvet om det säger er något, en tysk handgjord mic, så det är absolut inget fel på den.. för det kommer in singaler i ljudkortet, men inte i Cubase. Så vi behöver verkligen hjälp med detta.

/ bondesson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bondesson (oregistrerad)
Det är inte så att ni har på något sätt kommit åt och ändrat i vst conenctions, input (F4)?
Nej.. vi gjorde ingenting.. vi bara öppnade det och så funkade det inte längre....
Link to comment
Dela på andra sajter

I Emu-kortets patchmix, så ska det vara en "asio send" under varje kanal som ska skickas till Cubase.

Högerklicka på en insertficka och välj "Insert Send (output to ASIO/WAVE or physical output)", och sedan en ledig asio-port.

Kan hända att ni råkat tagit bort denna send.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bondesson (oregistrerad)
I Emu-kortets patchmix, så ska det vara en "asio send" under varje kanal som ska skickas till Cubase.

Högerklicka på en insertficka och välj "Insert Send (output to ASIO/WAVE or physical output)", och sedan en ledig asio-port.

Kan hända att ni råkat tagit bort denna send.

Nej.. Jag kollade, och allt står rätt till i pathcmixern.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...