Jump to content
Annons

Alameda - mer representativ låt


Säv

Betyg?  

11 röster

  1. 1. Betyg?

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      4
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Naje det är snyggt, men sångljudet funkar inte för mig. Varför är det distat? Det låter inte bra eller intressant. Jag skulle hellre ha sången ren. Syntljudet är lite väl panorerat också. Lite mer i mitten tycker jag. Speciellt om man lyssnar i lurar, det blir lite slagsida.

Vid breaket 2.03 hör jag ett inandningsflås som jag nog skulle plocka bort.

Annars bra, charmigt och ..... poppigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklit bra låt. Framför allt refrängen 🙂 Blir ännu bättre sen på slutet när den går om & om igen.

Håller dock med ovanstående om sångljudet. Lite för mycket dist stämmer nog, den blir lixåm lite kall & otrevlig. Backingvocalsarna är mer åt rätt håll...

Iaf...himla sjysst låtskriveri!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt schysst låt!

Lite dåligt tryck överlag dock och jag gillar inte heller disteffekten på sången... Dessutom är leadsången aningen för låg i hela låten och i synnerhet i sticket. Upp med den och sänk synten! Bra virke annars! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

helt okej 😉

Men om jag var du skulle jag skriva på svenska...

Inte för att jag har nåt emot engelska eller ditt uttal....bara det att den här typen av pop blir väldigt anonym på engelska (finns hur mycket som helst).

På svenska finns det mindre och det är lite enklare att få starkare ideer än bara "hjärta och smärta"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryff har rätt! Skulle sticka ut MYCKET mer med svensk text, annars hamnar det lätt i blandpåsen tillsammans med Ray Wonder, This perfect day, Beagle, Popsicle, Spencer etc. etc. där det redan nu är ganska trångt.

MEN det är en bra låt, synten ger den riktig personlighet, spar den!

Ni har helt klart massor av kvaliteter och udda idéer (syntes inte minst i den andra låten), ta vara på det och skruva till det ytterligare, så att ni blir så unika som ni förtjänar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt med stämmorna är skitschysst.. men leaden är alldeles för lågt mixad, bort med disten, dubba rösten två, tre, fyra...åtta gånger..eller nåt ( naturligt chorus) och gör den större i mixen.

Synten ger låten en speciell karaktär..absolut.. men dämpa synt-modulations-utflippret vid slutet av låten..det kändes inte -sådär- bra

Låten i sig känns som ett fett klistermärke rakt i pannan...

fixa lite småsaker och den kan bli en 5 poängare

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter kanon! 😆

Är bara en enda liten detalj som jag måste säga till om.. eller vänta.. ska kolla hur jag har mina EQ inställningar på förstärkaren...

... Nej, det var fortfarande lite kladdigt i sången. Den måste sticka ut lite mer, för den är väldigt bra. klipp lite låga frekvenser på den och tona ner lite på disten (ta inte bort den helt, för det ger ju ett nice riv! 😆 ).

Klart en låt jag kommer spara och lägga på en skiva och rocka till! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt Ok pop!

Tycker dock att det låter rätt grötigt. Bas, gitarr och trummor flyter ihop lite väl mycket. Kanske skulle ta fram stora EQ-kniven och skära lite.

Synthen är schysst men väl hög. Konkurrerar med leadsången.

Sen tycker jag det saknas lite diskant i hela mixen. Kolla på trumljudet, jag skulle nog försöka få till lite mer brilljans från cymbalerna.

Keep popping

/Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...