seazon Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Tänkte köpa kompressor, vill höra med er vad ni rekomenderar för högst 2000 spänn Användningsområde är rap
joachime Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 För tvåtusen spänn får du mycket mjuvara och ganska lite hårdvara. Vilket av dom tänkte du dig?
Emil Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Jag är väldigt förtjust i PSP MixPressor, PSP Vintage Warmer och Sonalksis SV-315.
SHARPo Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 jag har en JBL266XL.... den funkar bra.... köpte den för 2990... vet att de säljs beg för typ 1500 - 2000 Om du är intreserad så kan du köpa min..
Claes Holmerup Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Bästa kompressorn i rimligt prisläge om man är ute efter en hårdvarukompressor, tycker jag att FMR Audio RNC är - åtminstone om man inte vill att kompressorn ska göra annat än komprimera... Är det mjukvara, så ligger Sonalksis SV-315 i topp bland de jag har använt. Mjukvara har förstås fördelen att man kan lägga pluggen med individuella inställningar på många olika spår, medan hårdvarans stora fördel är att man kan skydda ljudkortets ingångar med den.
drloop (oregistrerad) Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Jag är inne på Joachimes linje. En HW kompressor för 2 000:- eller mindre tillför inte så mycket. I de flesta DAWs som Cubase, Logic etc så finns det bra kompressorer som gör jobbet. Och så finns det en massa bra gratispluggar, Blockfish är ett exempel. Är du nybörjare så finns det presets till kompressorpluggarna som ger dig en grundinställning vilket du inte får med en hårdvaru ditto.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.