Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa kompressor, vill höra med er vad ni rekomenderar för högst 2000 spänn

Användningsområde är rap

Annons
Postat

Jag är väldigt förtjust i PSP MixPressor, PSP Vintage Warmer och Sonalksis SV-315.

Postat

jag har en JBL266XL....

den funkar bra.... köpte den för 2990...

vet att de säljs beg för typ 1500 - 2000

Om du är intreserad så kan du köpa min..

Postat

Bästa kompressorn i rimligt prisläge om man är ute efter en hårdvarukompressor, tycker jag att FMR Audio RNC är - åtminstone om man inte vill att kompressorn ska göra annat än komprimera... :rolleyes:

Är det mjukvara, så ligger Sonalksis SV-315 i topp bland de jag har använt.

Mjukvara har förstås fördelen att man kan lägga pluggen med individuella inställningar på många olika spår, medan hårdvarans stora fördel är att man kan skydda ljudkortets ingångar med den.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag är inne på Joachimes linje.

En HW kompressor för 2 000:- eller mindre tillför inte så mycket.

I de flesta DAWs som Cubase, Logic etc så finns det bra kompressorer som gör jobbet.

Och så finns det en massa bra gratispluggar, Blockfish är ett exempel. Är du nybörjare så finns det presets till kompressorpluggarna som ger dig en grundinställning vilket du inte får med en hårdvaru ditto.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.