Jump to content
Annons

Desperat


Danny Cort (oregistrerad)

jaha..  

9 röster

  1. 1. jaha..

    • ?
      1
    • !
      5


Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

TITEL: Desperat

ARTIST/KOMPOSITÖR: 08 Malmö

PROD: Lars Freisig/Rory Bennett/08 Malmö

ÅR:2003

GENRE: Supermodern vispop

Hej!

Nya grejer på gång, men under tiden postar jag en äldre låt som jag gjorde till 08 Malmö-projektet.

Tyvärr gjordes aldrig nån platta, men det vore kul att se vad ni tycker om låten.

Desperat

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svänger skönt, även rapen känns lite off på sina håll, det låter lite för spretigt i mina öron.

I övrigt finns det nog inte mycket att anmärka på. Sång och rap på skånska är jag faktiskt lite svag för. Denna hamnar på disken! 🙂 Skulle vara roligt att höra om ni gjorde något mer än detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

BRA

Bra låt. Kul, man börjar känna igen när du gjort rapen. Du har ju en egen stil o den e fan skitskön. Snyggt!

MINDRE BRA

Gillar inte produktionen alls. Känns som en förproduktion där ni bara vill presentera låten. Byt bassist! Han spelar alldeles för mycket ihop med gitarristen för att det ska kännas bra. Alternativt släng på ännu ett instrument som jobbat rytmiskt mot resten av orkestern....

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

NEKO - jag är stockholmare, men tack ändå. Gjordes tyvärr inget album, som sagt. Bara singeln "vaken igen".

VACUUM - tack, kul att du gillar min stil. & precis som du tror så gjordes den för att presentera låtar till albumet som aldrig blev. & bassisten är en keyboard.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt. Vanliga Windows Media Playern fixar inte mp3-kodningen i denna, dock fixar andra players den. Har du använt nån annan mp3-kodare än du brukar använda?

Allra första "du är aldrig ensam" låter som om den ena rösten inte bestämt sig för om det ska vara rap eller sång... men bara just i den meningen. Nä förresten.. även "en sång för alla dom" vid 01:30.

Sångrösten låter lite Mikael Wiehe... vem är det som sjunger? Det är väl du som rappar förmodar jag? Rappar bra dessutom... 😱

"Det är för bra för att vara sant" (och vice versa 🙂) låter skitbra! Riktigt dj-vla bra!

"ur ditt hårda skal" ligger ibland lite nära/högt i volym tycker jag... t.ex 03:40.. tror dessutom denna rad hade funkat skitbra som kör.

Trummorna håller en helt annan kvalité än gitarr o bas...

Tycker du borde variera mer mellan sång och rap... som vid 01:38 och 03:10 typ.. det är just den härliga blandningen mellan den mjuka skånska sången och rapen som gör låten så skön...

Kort o gott: en skön låt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Allra första "du är aldrig ensam" låter som om den ena rösten inte bestämt sig för om det ska vara rap eller sång... men bara just i den meningen. Nä förresten.. även "en sång för alla dom" vid 01:30.

Kul att du hörde det.

Båda dessa strofer är ju Mauro Scocco-refränger. (Sång till dom ensamma resp. Du är aldrig ensam)

Ett vanligt grepp inom just rap - att "låna" sångstrofer som cue.

Låten handlar ju om ensamhet & att aldrig "hitta någon", samma tema som ovan nämda Scocco-låtar.

Ett genidrag, egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...