Jump to content
Annons

Ny på forumet


Seek

Recommended Posts

Tjenare,

Ny på forumet kanske inte är riktigt sant, men jag har bara varit lat och inte skrivit något.

En kort pressentation stod det:

Ja jag pluggar musikproduktion på Rytmus musikgymnasium, är inne på 3:e året.

Jag har min hemma studio som jag harvar i, skriver låtar och mixar alla möjliga projekt.

Jag sitter på en 17tums MacBook Pro 2,33 gigahertz, 3 gig ram, 100 gb 7200 varvs disk. Har även en lacy 500 gig extern för audio samt en Iomega FW800 320 gig disk för samplingar. Har Logic Studio, Logic 7.2, Addictive Drums, Native Instruments Komplete 4, Sonalksis Essential bundle mm. Ljudkortet jag andvänder är ett Motu 8pre, har även Guitarrigs rig kontrol men andvänder bara denna som kontrollenhet i studion, men har dock den som ljudkort när jag spelar,repar, tar med mig dator till skolan osv. Lyssning: Krk RoKit 5 samt Akg K240 Studio. Har en Fender strata, En PRS Tremonti SE, en lite vox , typ 4 wattare, samt någon billig konding mic från mina högstaie år, andvänds dock inte då när jag ska spela in något som kräver mic så gör jag detta i skolan där det återfinns Neuman osv.

I skolan sitter jag förövrigt och harvar över en Mac Pro G5 (eller igentligen flera), Ett Amek angela mixerbord, en massa outboard, waves dimond bundle osv.

Ja detta är väl mitt liv.

Hör av er om det finns några frågor . 😉

Edit: Lyssning glömde jag 😛

Redigerat av Seek
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...