Jump to content
Annons

Är Sonar otajt?


Sjodahl

Recommended Posts

Hallå alla!

Jag har länge funderat på att skaffa Sonar..

Men jag har hört att det är "otajt" mellan midi och audio,. Stämmer detta? Jag gör trance musik så jag jobbar väldigt mycket med midi, så detta skulle vara ett stort problem.

Jaja, skulle vara kul om ni skulle kunna dela med er av varför man ska börja med Sonar, 🙂

Hade gott alla!

Ciao!

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men då pratar vi bara extern midi väl?

Intern midi till VSTis och så är väl sample accurate i alla program?

Men jag har hört att det är "otajt" mellan midi och audio,. Stämmer detta?

Kort svar: Nej!

Det var väl just "problemet" med "sample accuracy" som åtgärdades med uppdateringen till Sonar 5 eller 6. Om det verkligen var ett reellt problem eller bara nåt tekniskt mumbojumbo som i verkligheten hade nån betydelse är en annan fråga. -Jag märkte då aldrig nåt... 😕

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå eq! Ser att du refererar till min gamla tråd. Den här tråden är "min andra" på samma ämne, och är s a s ännu bättre:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...sample+accuracy

Den korta sammanfattningen blir lite längre än LudvigRolands:

Det FANNS ett problem med fördröjning av inspelad auido, men det fixades definitivt till i Sonar 6, som android nämner. Numera vill jag påstå att Sonar är en föregångare även på den fronten:)

Tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå eq! Ser att du refererar till min gamla tråd. Den här tråden är "min andra" på samma ämne, och är s a s ännu bättre:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...sample+accuracy

Den korta sammanfattningen blir lite längre än LudvigRolands:

Det FANNS ett problem med fördröjning av inspelad auido, men det fixades definitivt till i Sonar 6, som android nämner. Numera vill jag påstå att Sonar är en föregångare även på den fronten:)

Tjing

Bengan

OK missade den andra tråden. Men allt är nu historia alltså. Tur att man ligger ett par nummer senare än femman då. 🙁🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, haha, då har jag alltså "problemet" fortfarande då, eftersom vi kör Sonar5 än...

-Konstigt att folk köper våra skivor ändå..!? 🙁

Det var inte så enkelt som Vallhagen vill få det till. Han var en av de mycket få som hade problem med detta. Som nästan alltid med buggar är det problem som uppstår i vissa kombinationer av hårdvara och mjukvara. Givetvis var det inte så att alla hade strul med denna bug. Då hade ingen använt det.

Mvh

Ludvig

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, haha, då har jag alltså "problemet" fortfarande då, eftersom vi kör Sonar5 än...

-Konstigt att folk köper våra skivor ändå..!? 😮

Det var inte så enkelt som Vallhagen vill få det till. Han var en av de mycket få som hade problem med detta. Som nästan alltid med buggar är det problem som uppstår i vissa kombinationer av hårdvara och mjukvara. Givetvis var det inte så att alla hade strul med denna bug. Då hade ingen använt det.

Mvh

Ludvig

Att det var enkelt har jag varken sagt eller gjort sken av. Snarare så dök jag rätt djupt i problematiken kring den här buggen, och därmed (direkt och indirekt) deltog i förbättringarna av Sonar. Tack Bengt. Min huvudpoäng nu - jag säger det igen - är att Sonar idag har buggfixats kring det här fördröjningsdilemmat på ett utmärkt sätt. Så alla är glada, Android med 5-an och jag med 6-an.

Om någon vill diskutera (den före detta) buggen i sak, så rekommenderar jag att man först läser igenom trådarna som länkats till ovan, och vid behov bumpa någon av dem.

tjing

/Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...