Jump to content
Annons

Vizay - Reflection


vizay (oregistrerad)

Betyg  

2 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

vizay (oregistrerad)

* LÅTNAMN: Reflection

* ARTIST/GRUPP: Vizay

* GENRE: edm (trance för att vara mer specifik)

* LÅTLÄNGD: 8:39

* PRODUCENT: Vizay

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 12.1 megabyte

* LÅTLÄNK: http://vizay.mine.nu/music/vizay/Vizay-Ref...iginal_mix).mp3

Det här är min senast klara låt. En ganska chillad trancelåt med en del aukustiska inslag (dock är det inspelat på helt elektronisk väg 😆)

all feedback är välkommen, snäll, elak..just hit me 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

3:a från mig.

Det jobbar helt klart i rätt riktning - kanske är det lite trist och för mycket givna turer.

Sen tycker jag den akustiska gitarren är rätt outhärdlig, men om det finns folk som tycker att Tiesto är guds gåva till mänskligheten så lär väl detta funka för någon...

Basen och kicken slåss i samma frekvensområde - skär med eq.

Alla ljud jobbar i mono känns det som. Bredda och panorera.

Generellt tycker jag inte dina ljud är av toppklass. Speciellt trumljuden är lite muffliga och odistinkta.

Kör du Reason eller? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)
Kör du Reason eller? 🙂

aww busted! 😛

vill jobba i cubase men det är desvärre omöjligt tills jag har råd att uppgradera datorn 🙂

mixningen är desvärre inte av toppklass, har försökt otaliga gånger att göra om den men det blir bara sämre resultat av det hela.

Har inte ork att lägga om flera instrument osv heller, jobbar vidare på nytt material istället 🙂

breddning, hmm känns redan som att jag har breddat allt tokmycke men jag får ta en närmre titt på det igen.

sen vette tusan hur jag ska tolka tiestokomentaren men jag har en svag aning om att det inte va possitivt 😆

Kan dock säga till mitt försvar att jag iaf ligger bakom mina egna produktioner till skillnad från honom 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
sen vette tusan hur jag ska tolka tiestokomentaren men jag har en svag aning om att det inte va possitivt 😆

Kan dock säga till mitt försvar att jag iaf ligger bakom mina egna produktioner till skillnad från honom 😛

Jag bara gillade inte din akustiska gitarr, men misstänker att det finns andra som gör det...

Rock on.

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)
Jag bara gillade inte din akustiska gitarr, men misstänker att det finns andra som gör det...

Rock on.

ahh k 🙂 I respect that, vore ju grymt tråkigt om alla tyckte likadant 😉

just ja, en remix på den här är på gång också med mer fokus elektroniska ljud istället för aukustiska, får se när jag får den klar men det borde inte ta allt för lång tid 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...