Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Går det att flytta runt eller kopiera frysta midi-events i Cubase? Detta skulle nämligen göra arbetsflödet betydligt enklare än om man måste frysa upp spåret varje gång man vill kopiera eller flytta de events som frysts. Alternativet att första bounca de events man vill använda och sedan importera dem finns naturligtvis, men detta är betydligt mer osmidigt i de fall man vill gå tillbaka och göra ändringar.

Ha det bra!

Edited by Danny
Annons
  • 2 months later...
Posted
nej, det är hela grejen med frys funktionen. du ser ett midispår men egentligen hör du en audiofil som skapats i efterhand.

Jag kapar denna tråd för att fråga om frysning av spår. Har letat men inte hittat i andra forum.

När jag fryser en vst plugg, måste jag "tina upp den" innan jag mixar ner hela låten? 😆

Ska prova att höja latencyn för att minska belastningen på cpu, men har inte riktigt förstått det där med frysning än.

MVH

GIGAN

Posted
Du måste inte tina upp den. Syftet är att när man mixat klart spåret, så fryser man det för att frigöra cpu.

mvh

OK TACK 😕

GIGAN