Jump to content
Annons

Nya drivrutiner till E-MU ljudkorten


Majken

Recommended Posts

post-64-1189691585.jpg

Häromdagen släpptes nya drivrutiner till E-MU's omtyckta ljudkortsserie. Drivrutinerna är en beta version av "E-MU Digital Audio System Series Driver v2.0". I skrivande stund finns tyvärr ingen lista med ändringar eller nyheter i drivrutinerna. Om någon tapper själ här på forumet vågar testa dem så vore det skoj att få veta lite mer om vad E-MU förändrat/färbättrat.

http://connect.creativelabs.com/emu/default.aspx

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
post-64-1189691585.jpg

Häromdagen släpptes nya drivrutiner till E-MU's omtyckta ljudkortsserie. Drivrutinerna är en beta version av "E-MU Digital Audio System Series Driver v2.0". I skrivande stund finns tyvärr ingen lista med ändringar eller nyheter i drivrutinerna. Om någon tapper själ här på forumet vågar testa dem så vore det skoj att få veta lite mer om vad E-MU förändrat/färbättrat.

http://connect.creativelabs.com/emu/default.aspx

Jag köpte ett beg 0404 kort för ett par månader sen eftersom installationsskivan inte funkade (såg ut som sandpapper) så tankade jag ner drivrutinerna dem funkar klockrent kan dock inte jämföra med dem gamla har inte testat dem ännu

En konstig sak är dock att när jag installerade dem så kom det upp en skyllt som sa idag är det 4 juli typ this driver will expire at 28 sept. you can then safely unistall the driver(å ta mig fan den 28 sept så la dem av tur att jag inte höll på med nån viktig inspeling just då)Det fanns dock en uppdatering att ladda ner med buggfixar mm den ska visst hålla till 22 dec eller nåt sånt. enligt vissa på emu:s forum är det en del nya effekter med i programvaran summa sumarum drivisarna funkar bra men den här testperioden som verkar ta ungefär 2 månader är ett skämt

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till tidsbegränsningen är att det är en beta-version och att utvecklarna inte vill att folk ska sitta med buggiga versioner av drivrutinen. Det finns dock även en stabil äldre version att ladda hem. Själv tror jag att jag kanske väntar tills den färdiga versionen av de nya drivrutinerna kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...