Jump to content
Annons

Ett humanare straff


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Den dansk som sprang in under fotbollsmatchen och var arg på domaren fick sitt straff utmätt till 12 miljoner kronor i skadestånd, enligt ett lokalt tv-program jag lyssnade på i morse.

Jag tycker att det hade varit humanare att ge honom 12 års fängelse istället.

Han kommer naturligtvis aldrig att kunna betala det skadeståndet, så nu kan han lika gärna 180px-Pisanello_010.jpg...

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Håller med om att fängelse, eller nån form av samhällstjänstegöring vore bättre...

Men å andra sidan, hur mycket kostade dansken för sponsorer och i böter för det danska fotbollsförbundet?

Enligt vad jag läst tidigare, så uppskattade det danska fotbollsförbundet det till 2 miljoner danska kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske fick bli målbilden för det system som vill stoppa alla tokstollar som tar olika typer av enormt dåligt beteende till fotbollen, alltså beteende som som inte har med sporten att göra. En del supportrars reaktioner på resultatet i fotboll står ju unegfär lika illa i proportion till sporten som danskens bötesbelopp till vad han gjorde...

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sålde väl rättigheterna till sin historia till någon kanal va. Om han slipper böterna kommer han i slutänden säkert ha tjänat en hacka. Om det nu är till någon tröst när hela Danmark avskyr honom...

(allt enligt källan aftonbladet som alltid talar sanning precis som se & hör)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
12 miljoner?! :rolleyes:

Det är ju helt hutlöst, springer man ut tokfull på gatan och ger en person en örfil får man knappt böter!

De som ska ha dryga böter är arrangörerna som inte hade tillräcklig säkerhet.

Mmm... fast han träffade inte ens domaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Han sålde väl rättigheterna till sin historia till någon kanal va. Om han slipper böterna kommer han i slutänden säkert ha tjänat en hacka. Om det nu är till någon tröst när hela Danmark avskyr honom...

(allt enligt källan aftonbladet som alltid talar sanning precis som se & hör)

En bok...ska han göra, har jag hört.

Hur lång blir den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...