Jump to content
Annons

Structure Free


Anders F

Recommended Posts

Nu kan du få Structure i en free-version.

Citerat från http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...amp;itemid=5223

Free sample player for Pro Tools

If you’re looking to get a taste of what the world of Structure™, the future of professional sampling, has to offer, Structure™ Free offers a great introduction without paying a price — literally. Developed by the acclaimed Digidesign® Advanced Instrument Research (A.I.R.) group, Structure Free is a free sample player for Pro Tools® that provides some of the key features of its big brother, Structure, allowing you to quickly and easily integrate a wide range of sounds into your Pro Tools sessions and tweak them to make them your own.

Structure Free comes with a high quality 885+ MB sound library* from A.I.R. to get you started, though it also plays nice with native Structure samples and your unencrypted sound libraries. And like its big brother, Structure Free delivers exceptional performance and unprecedented reliability to keep your creativity flowing.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
wow, fin fin... nedladdat men inte hunnit testa än. roligt med en gratis sampler, även om begränsat. men man kan göra en hel del där, support för kontakt och exs24!

har du provat få in andra ljudbanker? funkar smärtfritt?

Nä, jag har inte hunnit sitta med den så mycket mer än bara att testa att den fungerade 😄 Men det är ju aldrig fel när det kommer ut dessa gratisversioner som fungerar riktigt bra. Men vi kan ju samla alla som sysslar med den kan ju även lägga upp tips och annat under den här tråden.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

man bugar för upplysningen

🙂 Inga problem. Är ju bara så underbart att den är gratis!!! Längtar tills jag har tid att sätta mig och testa den ordentligt.

Nu har jag testkört Structure Free en sväng. Första intrycket är väl att den har rätt så begränsad funktionalitet, men det är väl hela grejen (för att man skall bli sugen på att uppgradera). De medföljande ljuden var också i tunnaste laget tycker jag, iaf instrumenten (har inte testat trumseten).

Men som sagt, kanon med en gratis sampler som även laddar tredjepartspatchar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har också testat lite. Men det slutade med att jag valde xpand i min produktion istället, men det är nog för att jag är van vid det och vet exakt hur ljuden låter. Men jag ska ge det flera försök, men som föregående talare sa, kanon att man kan ladda in tredjeparts patchar i det. Tyckte dock att rhodes ljudet i structure lät helt okej för att vara gratis. Kan man gott använda i bakgrunden till några produktioner. Trummorna, ja, inte som huvudtrummor men kanske som komplement till de ordinarie och dubba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Helenita (oregistrerad)

Hej, Jag har laddat ned Structure free, men tyvärr går det inte så bra när jag ska öppna den. Det står att jag måste göra något med någon Tdk Driver och reboot...??? Detta kommer upp när jag sätter igång Protools. Är det någon som har något tips?

Redigerat av Helenita
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...