Jump to content
Annons

Billiga PA-prylar


Neosus

Recommended Posts

Annons
osympatiskt typ den där billebro........men som sagt, billiga är dom......bara man ser till att man vet vad man ska ha, och kan kolla så allt funkar som det skall....

Jaha... dålig erfarenhet med andra ord?

jorå....det kan man säga....inte direkt handlat av honom själv, men gjort en del jobb åt honom back in the days, som slutat med att man jobbat helt gratis....

Link to comment
Dela på andra sajter

osympatiskt typ den där billebro........men som sagt, billiga är dom......bara man ser till att man vet vad man ska ha, och kan kolla så allt funkar som det skall....

Jaha... dålig erfarenhet med andra ord?

jorå....det kan man säga....inte direkt handlat av honom själv, men gjort en del jobb åt honom back in the days, som slutat med att man jobbat helt gratis....

Ajdå! Det låter mindre bra. Får höjja en liten varnings flagga då...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Vill också varna för Billebro !!

Jag beställde 2 aktiva studiemonitorer. Kopplar upp dem och hör genast att det inte låter bra i den ena. Ringer genast Billebro och förklarar för dem , inga problem säger de. Skicka upp den så skickar vi en ny. 2 Veckor senare så har jag inte hört nånting så jag börjar ringa dem och undra vad som händer. Då säger de att jag spelat sönder högtalaren och att jag inte kopplat rätt hemma, vilket de inte har en susning om. Jag blir erbjuden en deal, de lagar högtalaren och jag ska betala hälften. Jag förklarar att jag inte vill ha en lagad högtalare utan en ny. Det säger de blankt nej till. Jag vill då häva köpet men det accepterar de inte. Så nu sitter jag hemma med en högtalare och de vill inte skicka en ny till mig.

Vad är det som säger att det inte var fabrikationsfel på högtalaren !! Det handlar inte om så stora pengar men de vill tydligen bråka om sånt. Förmodligen kommer jag gå vidare till konsumentvägledningen och allmänna reklamationsnämnden i detta ärendet, vilket är tråkigt men men .........

Alltså en STOR varning för Billebro i Sthlm , de är inte seriösa. Jag har pratat rätt mycket med dem på slutet och det är ingen ordning på nåt där verkar det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill också varna för Billebro!!!!

Jag va och provjobbade för dom när jag skulle ta ett vanligt jobb efter att ha frilansat som ljudtekniker i två år.

Såg deras annons på Platsbanken (AMS) så tänkte att det måste vara seriöst.

Kommer dit på morgonen och hälsar lite snabbt på Kent (ägaren) och några andra och utan att ens blivit intervjuad eller pratad med så blev jag utskickad på lagret och skulle hjälpa dom att plocka och städa och rensa på lagret. Fine tänkte jag eftersom Kent förmodligen har en del att göra och tar det senare så kan jag hälsa på dom som jobbar där osv.

Efter ett tag börjar jag så smått misstänka att jag inte är den enda där som provjobbar och snackar med några om det som precis som jag kommit dit när de sett annonsen och direkt blivit satta i jobb. Skillnaden är att de hade varit där i 3 dagar utan att nåt hade hänt.

Jag börjar ana oråd och går därför in till Kent och frågar vad som pågår.

Han frågar då vad jag pysslat med tidigare och jag svarar att jag har fem års erfarenhet från försäljning samt 2 år som ljudtekniker.

Då blir jag helt plötsligt intressant och han bjuder med mig på lunch tillsammans med deras ekonomiansvarige.

Under den lunchen så pratar vi om vad tjänsten skulle gå ut på och det lät väl ändå helt okej men jag har vid detta laget helt tappat förtroendet för det här företaget.

Då händer det absolut roligaste under hela dan. Kent berättar om en uthyrning han gjorde till ett företag när han hyrde ut deras egna no-name system med trådlös mikrofon och mottagare till en kund.

Kunden hade mikrofonen i 5 dagar och pröjsade 995:-. Fine, hade vi snackat Sennheiser eller Shures bättre system så hade ju det varit överkomligt men detta va ett paket som såldes nytt för 995:- som han alltså hyrde ut i ett par dagar för samma summa. Kunden hade fått reda på det och blev såklart förbannad och fick pengar tillbaka men själva grejen av Billebro att ens göra en sån grej är ju helt makalöst.

Sen frågade jag dom hur det låg till angående att det va fler som provjobbade där gratis den dagen jag va där och det förklarade han med att det va ett smart sätt att få lite hjälp med grejer eftersom dom precis hade flyttat mellan två lokaler. Hur fan kan man göra så?!

Jag anmälde dom till Arbetsförmedlingen som skulle ta tag i det men jag har sett flera annonser från dom sen dess så det verkar inte skett någon bättring.

Så vad ni än gör, handla, hyr eller samarbeta aldrig med det där skitföretaget!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vill också varna för Billebro. 😄

Deras butik på söder i Stockholm ger inte direkt ett seriöst intryck. Det har stått REA & utförsäljning med stora bokstäver ända sedan jag såg butiken för första gången (nästan ett år sedan). REA ska det bara stå om det är en begränsad tidsperiod.

Ok visst kör El-giganten mfl. också med ständig REA men då är det iaf sommarrea, vinterrea och liknande. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm eftersom det inte kan finnas nog med varningar för Billebro så vill jag också passa på: Jag har jobbat där under en period för flera år sen och jag VET att han/dom säljer demoex som nya, köper pallvis med andrasorteringsgrejjer och säljer till listpris, hyr ut saker som är defekta/inte kontrollerade/har legat på lager i 10 år, utnyttjar gratis arbetskraft i form av provjobbare som aldrig för betalt (alla som jobbar där är för övrigt underbetalda) o.s.v...Han och några till underminerar allt förtroende som finns för ljudföretag/musikaffärer och borde verkligen inte få vara kvar i branschen. Usch!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...