Jump to content
Annons

Halloj!


MorDeth (oregistrerad)

Recommended Posts

MorDeth (oregistrerad)

Tjenare allihopa!!!

Är relativt ny i forumet... reggade mig för ett bra tag sen, men har inte varit aktiv på något sätt...

Är här för att söka information om heminspelningar, vill kunna få något gjort åt metal-bandet jag spelar i, kommer inte så långt om man inte kan sprida ut sin musik, så jag tänkte ta tag i det hela. Official Ingrained Website länk till bandet sida, som jag förövrigt oxå har fått äran att göra. Kan bero på att jag är den som är mest intresserad av datorer och inspelning i hela bandet. De andra är bättre musiker så jag får stå för det tekniska.

Vi har lite ont om pengar men vill få ut så mycket som möjligt för de små slantar vi har, och söker här all hjälp vi kan få.

Lite av den utrustning vi har är:

en dator med:

AMD 2400+ på ett nforce baserat moderkort

256 MB 400 Mhz RAM (lite för lite, men det kanske blir mer senare)

ST-Audio DSP2000 ljudkort.

Mixer (har ingen aning om märke, rackmonterad iaf)

PA-Högtalare, slutsteg, EQ.

Några få microfoner, bl.a. Shure SM57

Gitarrer, förstärkare, Sansamp PSA-1 preamp, effekter.

Hoppas kunna finna massa kunskap här. Hoppas också på att kunna komma in på SAE institute Ljudtek. utb.

MVH

Tomas alias MorDeth

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MorDeth (oregistrerad)

SAE kostar massa pengar... det är mestadels där det sitter... CSN vägrar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in där skulle jag ett år senare kunna hjälpa massa folk här i stälet för att behöva få hjälp själv hela tiden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SAE kostar massa pengar... det är mestadels där det sitter... CSN vägrar betala hela utbildningen. Fast skulle jag komma in där skulle jag ett år senare kunna hjälpa massa folk här i stälet för att behöva få hjälp själv hela tiden 🙂

Stannar du här ett år till behöver du inte gå SAE...

..tänk va mycket bärs man får för 75.000:-.. 🙂

Skojar bara..SAE blev väl studiemedelsberättigade alldeles nyligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...