Jump to content
Annons

VonFulvuck - Think


Debree

Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Think
  • ARTIST: VonFulvuck
  • GENRE: Hårdare rock (läs ej hårdrock)
  • LÅTLÄNGD: 6:49
  • KOMPOSITÖR: Debree
  • PRODUCENT: Debree
  • INSPELNINGSÅR: 2004
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: 6,24mb
  • LÅTLÄNK: VonFulvuck - Think

Klicka på MP3 på sidan ni kommer till...

Masteringen är inget vidare.. menmen, orkar inte pilla just nu.. 😏

Lite lek med distad sång, och mina första försök att growla i bakgrunden i refrängen.. slutet flippar lite, vilket inte är så ovanligt för mig. Enjoy.

Redigerat av Debree
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det riktiga trummor?

Annars har du en jäkligt schjysst trum-plugg 😲

Jag anar att det är en riktig trummis som spelar för det är aningen otajt på sina ställen 🙂

Om det nu ändå är en plugg du använder, vad är det för någon?

Hade varit kul att veta. 😏

Trevlig låt om än lite lång. Det känns som du skulle kunna dra ner den lite i längd eller variera mer för att undvika för mkt upprepning. 😉

Det ljudtekniska kan jag inte säga mkt om förutom att det ser bra ut på min eq. Bra tryck i ljudbilden lixom. 🙂

Gött jobbat!

På en gallup (om du hade haft nån) 1-5 får du en fyra av mig 😄

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt growlat. Lite mesigt ljud på trummorna ibland. Det känns lite torrt. Kanske lite reverb skulle lyfta det (fast mycket sparsamt naturligtvis)

Det känns lite hoppressat också så lite mer dynamik i mixen kanske?

Annars är det en bra låt fräckt och intressant. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

!OBS! DET NI KOMMER ATT LÄSA HÄR UNDER ÄR HÖGST PERSONLIGA TYCKEN!

Fint gitarr-arr på de lugna partierna och nice

Det är absolut riktiga trummor.

Saknar botten, tight-het mellan bassist och trummis.

Håller med föregående inlägg, Trummisen är lite otajt på sina ställen.

Dubbelpedalen/Hi-hat går lite ojämt på sina ställen,

lyft fram baskaggen lite mer lite mer attack (klick) i slutet på låten när det går

som snabbast.

Är trummisen vänsterhänt, med tanke på panoreringen på trummorna?

Riden försvinner mystiskt vid 5:37-38

Får lite Velvet Revolver vibbar när jag lyssnar på detta..

det är schysst som fan, jobba vidare!

//Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för all god kritik samt tips..!

Angående trummorna så är det inte riktiga, utan har använt samplingar (egna och andras) i reason.. spelat in med klaviatur utan att kvantisera (doh!), så det är jag själv som är jävligt otajt och lat 😆 Första gången dock som jag programmerar trummor för att försöka få det att låta realistiskt, så det är ju kul att höra att det gick bra, fastän det låter som en kass trummslagare 😉 (ska precis ge mig på att pula trummor till en ny röjare så det får jag dela med mig av snarast).

Håller med om att den blev för lång, men ville (och orkade inte klippa ner den), och dynamiken råkade visst försvinna i masteringen.. som så ofta förr hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Komprimeringen gör jag oftast med Waves LinMB men jag har för mig (men är dock inte helt säker) att jag körde denna genom nån enbandskompressor för att få med pumpet.

Och limitering i L2:an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för inställningar på gitarr/bas, chysst skitigt ljud. Har du distad bas?

Och hur har du spelat in gitarrerna, har du kört samma ett par ggr å panorerat eller? Det är bra ljudbild! Du har ingen möjlighet att lägga upp bara ett gitarrspår? På refrängen alltså, skulle va kul att höra, för jag letar efter ett sånt där ljud. skulle va as chysst om du kunde göra det!!

Redigerat av Ernestad
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, gitarren och basen är inte så märkvärdiga igentligen.. gitarren har jag faktiskt bara lajnat sen kört den genom Amplitube. På refrängen är det en gitarr som jag dubbat och panorerat ut och gett bara en gnutta reverb och så är det en gitarr som inte är lika distad som ligger dämpat bakom.

Basen är bara från samplern i reason som jag sen kört genom Amplituben. Väldigt användbar plugg om man inte har möjlighet att spela in en ordentlig stärkare..!

Här ligger bara refgitarren som "Gitarr exempel": låtsida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...